Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 102.

  1. Piața europeană a sponsorizării industriei sportive a atins pragul de 23,41 miliarde de euro în 2024. A fost depășit recordul înregistrat în perioada premergătoare pandemiei de Covid, mai precis din 2019, care era de 20,26 miliarde de euro.
  2. Cluburile din SuperLiga României au înregistrat venituri totale de 97.000.000 de euro în sezonul 2023-2024 față de 90.500.000 în campionatul 2022-2023, potrivit raportului financiar prezentat de UEFA. Din vânzarea biletelor s-au încasat 13.000.000 de euro, cu 37% mai mult față de sezonul precedent.
  3. În SUA, brandurile au plătit 244.000.000 de dolari în 2024 pentru publicitate tv în timpul evenimentelor sportive feminine, cu 139% mai mult decât în anul precedent. Cele mai mari încasări au provenit de la companiile din domeniul auto, 27.200.000 de dolari.
  4. Max Verstappen (Red Bull) este cel mai bine plătit pilot de Formula 1 în sezonul care a debutat pe 16 martie, cu un salariu de bază de 65.000.000 de euro pe an. Al doilea în top este Lewis Hamilton (Ferrari), care primește 60.000.000 de euro. Charles Leclerc, coechipierul lui Hamilton, se află pe locul 3, cu 34.000.000 de euro.
  5. Franciza Cadillac a fost acceptată oficial în Formula 1. Piloții săi vor concura începând cu sezonul 2026, când cea mai importantă competiție din sporturile cu motor va reveni la formatul cu 11 echipe, la care s-a renunțat în 2017. Celelalte francize s-au pronunțat împotriva măririi numărului de competitori, întrucât le va reveni o parte mai mică din fondul de premiere.
  6. Dinamo a pus în vânzare abonamente pentru autoturisme la cele 5 meciuri pe care le va disputa pe teren propriu, pe Arena Națională, în play-off-ul SuperLigii 2024-2025. Fanii care doresc să aibă un loc de parcare asigurat trebuie să plătească 1.500 RON pentru un autoturism.
  7. Adidas va fi noul sponsor tehnic al lui Liverpool din sezonul 2025-2026. Clubul din Premier League ar urma să primească peste 60.000.000 de lire sterline pe an de la producătorul german de echipament sportiv.
  8. Manchester United a dezvăluit proiectul unui stadion de 100.000 de locuri, care va face parte dintr-un complex sportiv în valoare de două miliarde de lire sterline. „Old Trafford”, actuala arenă a „diavolilor”, are 115 ani.
  9. Cluburile europene din ligile majore au generat un venit total de 26,8 miliarde de euro în 2023, cu 2,9 miliarde mai mult decât în anul precedent. Cele mai mari încasări, în valoare de 1,07 miliarde de euro, le-a avut Real Madrid (LaLiga).
  10. Farul Constanța a avut încasări de 7.100.000 de euro în 2024, realizând un profit de 593.000 de euro. Peste 3.000.000 de euro au provenit din sponsorizări și din publicitate, potrivit raportului financiar publicat de clubul ai cărui acționari sunt Gheorghe Hagi (80%), Ciprian Marica (10%) și Rivaldo (10%).

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #101
Articolul următorSports Business Drops #103
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).