POVESTEA MEA DESPRE BULGARI DE AUR

Nu ma pricep la mecanica si nu am nici o treaba cu fizica nucleara, dar de cand ma cunosc am iubit comunicarea. La 11 ani organizam meciuri de fotbal intre localitati din Romania, parcurgand distantele cu prima mea bicicleta. Am invatat la o scoala de cartier, dupa blocuri, cu cheia la gat.

Am deschis primul usile, iar cand nu am putut am intrat pe geam. La 12 ani am descoperit literatura universala, de pe terenul de fotbal m-am pierdut pe terenul dintre file. Liceul a fost o fraza de viata, scurta, poate prea scurta, am devenit timid. La 16 ani eram pe strazi, faceam bani cum stiam, negociam, riscam undeva intre Vitan si Pantelimon.

La 18 ani o data cu intrarea in academia din Romana s-a trezit tanarul rebel, pregatit sa infrunte viata, ras pe cap si in haine largi. Voiam sa schimb lumea! 2 ani a durat revolta. Primul job vine la 20 de ani cu carte de munca, program de 8 ore impartit in asa fel incat sa ajung la cursuri. Am urat contabilitatea si am ajuns sa fac peste 20000 de inregistrari fiscale la trei magazine. Am creat un mic pachet de marketing: site, cataloage si pliante. In acelasi timp am colaborat cu o echipa incredibila la primul eveniment despre publicitate adresat studentilor. Intr-o luna rece de decembrie granzii din publicitate(Bogdan Enoiu, Bogdan Naumovici, Aneta Bogdan, Radu Florescu …. cam toti presedintii si creativii din companiile de la acea ora) au venit sa isi verse experienta in ASE. Aveam facultate, job si eram intr-o organizatie studenteasca(http://www.advicestudents.ro/).

Mi-am descoperit lipsurile. M-am pus pe citit si invatat, am citit enorm. Am absolvit facultatea de Management din ASE. Unde am invatat de la cum se face detergentul sau energia electrica, la cum se conduce o companie pe o piata in plina concurenta. Sunt mandru ca am terminat o facultate din Romania!

Am parcurs in paralel apoi doua programe de masterat: Marketing Strategic in ASE si Comunicare si Relatii Publice la SNSPA.

Am trecut prin multe joburi, unele partime, unele fulltime, la un moment dat aveam 3 joburi si facultate, eram nonstop. Am colaborat la lansarea a catorva branduri mondiale in Romania, am condus echipe si am implementat proiecte pentru branduri cunoscute: L&M, Tchibo, Smirnoff, Delta Ice Cream, Baileys, Johnney Walker, Dove, Sunsilk iar lista poate continua. Am trecut de la business-ul propriu la decizia de a ma muta in conducerea unui club de fotbal si intr-o zona virgina marketingului din Romania: Sportul! Am realizat prima pozitionare, branduire si campanie de promovare a unui club de fotbal din Romania(Iubeste Sportul!). Am reusit sa impunem pe piata romaneasca 2 proiecte care s-au dovedit unice ca numar de participanti si amploare(Alearga pentru Viata! – 8 editii, Alege Jucaria!– 6 editii si 8000 de participanti activi ), iar lucrurile nu se opresc aici.

Am tinut seminarii de comunicare si vanzari in fata a peste 1000 de oameni, am fost in echipa de organizare la foarte multe evenimente. Am vandut de la cd-uri, la inghetata, pana la bussines-uri la pachet.  Am pierdut, am gresit, am castigat, am invatat. Am coborat, am urcat, dar tot timpul am fost pregatit sa ascult, sa citesc, sa invat.

La 23 de ani, dupa un accident vascular dupa care pierd aproape tot sangele din organism, descopar ca m-am nascut cu un anevrism in stomac (un gen de varice), moment in care doctorii imi recomanda sa renunt la doua treimi din stomac. Sunt crestin ortodox practicant, cred in Dumnezeu si traiesc dupa decizia lui. Risc si nu ma operez, dar mai traiesc timp de 6 ani cu riscul ca intr-o zi o sa reinceapa calvarul. Devin un studiu de caz,  iar la 29 de ani, Dumnezeu mai intinde o data mana dupa mine sa ma salveze. Dupa o perioada foarte grea, accidentul vascular se repeta, venele nu mai functioneaza, pierd tot sangele, doctorii nu imi dau sanse sa trec peste noapte, dar Dumnezeu este langa mine. Refuz operatia si plec acasa dupa o saptamana, doctorii imi spun ca mai pot salva doar 10% din stomac, ma echilibrasem pentru 7 zile. Hemoragia revine puternic si o mana de doctori de la Floreasca decid ca secundele mele sunt numarate iar o data cu ele si stomacul meu este extirpat 100%.

Devin un caz rar, de studiu, mai gasesc pe internet doar 20 de cazuri in lume. Timp de 5 zile stau pe morfina iar aproape 3 saptamani ma hranesc printr-un tub si pe vene. Din acest moment iau decizia sa ma dedic si mai mult credintei, fericirii, oamenilor. Este greu, foarte greu, dar acum iubesc fiecare secunda.

Din 2012 am inceput sa atrag companiile catre comunicarea prin sport. De la Echipa Nationala de Fotbal a Romaniei, Cupa Romaniei, Liga 1, HCM Baia Mare sau Steaua Baschet cam tot ceea ce a fost eveniment major in Romania transmis de televiziune au fost vandute de catre mine prin SEG Team. Am inceput tot din 2012 sa construiesc prima Scoala de Marketeri in Sport impreuna cu Marketer Club, in 2015 am lansat materia si Manualul de Marketing Sportiv in ASE, tot in toamna lui 2015 lansez alaturi de o echipa de tineri pasionati Sports Business Academy. In cifre ma mandresc cu faptul ca am atins cateva recorduri de incasari si audiente. In total am vandut peste 400 de evenimente sportive.

Alaturi de McDonald’s am trimis singurii romani care au fost in teren la Cupa Mondiala din 2014, la Campionatul European din 2016 si tot cu ei am lansat Olimpiada Liceelor(peste 3000 de participanti in fiecare an, la 5 sporturi).

In anul 2016, parintele marketingului Philip Kotler ma primeste cu o pagina legata de ispravile mele in “Introducere in Marketing”, suna cam arogant, dar este acolo.

Dar sa mai luam o pauza…. mai multe pe linkedin.com

Sunt Gheorghe Cristian si te astept langa mine.

O mana de oameni fantastici si care mi-au dat o gura de oxigen intr-un moment al naibii de dificil!