Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 101.

  1. Jucătoarele de tenis vor fi plătite până la 12 luni atunci când vor lipsi de pe teren pentru creșterea copilului, grație unui program finanțat de Fondul de Investiții din Arabia Saudită. De asemenea, sportivele vor beneficia de tratament pentru fertilitate.
  2. FIFA a anunțat că fondul de premiere pentru Campionatul Mondial al Cluburilor 2025 (14 iunie – 13 iulie) este de 925.000.000 de euro. În acest an, competiția va avea un nou format, cu 32 de echipe participante, câștigătoarea urmând să ridice un trofeu placat cu aur de 24 de carate.
  3. Cluburile din SuperLiga României au plătit în total 2.180.000 de euro pentru aducerea a 10 fotbaliști kosovari și au încasat 7.500.000 de euro din vânzarea mai departe a acestora. Cel mai mare profit a fost făcut de Rapid cu Albion Rrahmani, pe care l-a transferat cu 1.350.000 de euro de la FC Ballkani și l-a dat cu 5.000.000 de euro la Sparta Praga.
  4. Federațiile de ciclism, scrimă, canotaj, sailing și squash din SUA au încheiat un parteneriat strategic în vederea prezentării unor pachete comune pentru sponsori. Brandurile se vor putea promova prin toate cele cinci discipline, beneficiind de campanii digitale și de evenimente cu grad mare de mediatizare.
  5. VTEX a devenit partenerul oficial de comerț digital al lui Manchester City. Luna trecută, „cetățenii” au semnat o colaborare pe mai mulți ani cu Publicis Sapient pentru a-și moderniza infrastructura digitală, cea mai mare parte a activității de merchandising fiind înregistrată online.
  6. Adidas a anunțat un profit operațional de 1,34 miliarde de euro pentru 2024, cu 12% mai mare decât în 2023. Pentru anul în curs, producătorul de echipament sportiv estimează un profit între 1,7 și 1,8 miliarde de euro.
  7. FC Dinamo Bucuresti a anunțat lansarea unui post de televiziune dedicat fanilor „câinilor”, care se va numi 48TV și care va emite din 15 martie. Totodată, „roș-albii” vor crea un brand „1948”, sau „48”, care va conține și o linie de merchandising.
  8. FC Liverpool (Premier League) a înregistrat pierderi de 57.000.000 de lire sterline în anul financiar 2023-2024, pentru că nu a participat în Champions League, ci în Europa League. Costurile de administrare au crescut în această perioadă cu 38.000.000, ajungând la 600.000.000 de lire sterline.
  9. Veniturile Formulei 1 au fost de 3,65 miliarde de dolari în 2024, în creștere pentru al patrulea an consecutiv. Audiența tv globală cumulată a fost de 1,6 miliarde de telespectatori, în timp ce audiența la fața locului a crescut cu 9% de la an la an, până la 6.500.000 de spectatori.
  10. La meciul FCSB vs Lyon (1-3), din optimile de finală Europa League, au fost prezenți 53.028 de spectatori. S-a doborât, astfel, recordul de audiență de pe „Arena Națională” din acest sezon, care era de 50.248 de spectatori (20 februarie 2025, FCSB vs PAOK 2-0).

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #100
Articolul următorSports Business Drops #102
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).