Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 103.

  1. Toate francizele din Formula 1 și-au dat acordul ca distribuția veniturilor din fondul de premiere și din drepturile tv să fie făcută de Concorde Agreement, o societate creată de proprietarii de echipe, Federația Internațională de Automobilism și Liberty Media, deținătorul F1. Înțelegerea intră în vigoare de anul viitor, când formatul se va extinde la 11 francize, Cadillac plătind 450 de milioane de dolari taxă de înscriere.
  2. Cluburile din Bundesliga au obținut venituri record în valoare totală de 4,8 miliarde de euro în sezonul 2023/2024, cu 7,8% mai mari comparativ cu încasările din campionatul precedent. Profitul a fost de 114.800.000 de euro.
  3. Rapid București a înregistrat pierderi de 3.900.000 de euro în 2024, în ciuda câștigurilor în creștere față de anul precedent, care au ajuns la 3.400.000 de euro. Cele mai importante surse de venit au fost reprezentate de sponsorizări, de vânzarea biletelor și de drepturile tv. În ultimii șase ani, clubul bucureștean este pe minus cu 14.150.000 de euro.
  4. Prima ediție World Sevens Football, o nouă competiție globală de fotbal 7 vs 7 pentru fete, se va desfășura în Portugalia în perioada 21-23 mai și va acorda premii totale de 5.000.000 de dolari. Investitorii s-au angajat să sprijine turneul cu 100.000.000 de dolari în următorii cinci ani.
  5. Televiziunea publică RTVE și agenția media Mediapro au achiziționat drepturile de televizare pe teritoriul Spaniei pentru Cupa Mondială 2026. Oferta RTVE a fost de 55.000.000 de dolari. Același post de televiziune a transmis și Euro 2024, finala câștigată de iberici în dauna Angliei (2-1) fiind urmărită de 13.600.000 de telespectatori.
  6. Cotat la 75.000.000 de euro pe Transfermarkt.com, Trent Alexander-Arnold (Liverpool) este cel mai valoros fotbalist care devine liber de contract la finalul acestui sezon. Top 3 este completat de Mohamed Salah (55.000.000 de euro / Liverpool) și de Jonathan David (45.000.000 de euro / Lille). Lionel Messi (20.000.000 de euro / Inter Miami) se află pe locul 14.
  7. Familia Grousbeck a vândut cu 6,1 miliarde de dolari clubul de baschet Boston Celtics, pe care îl preluase în 2002 cu 360 milioane de dolari. Cumpărătorul Bill Chisholm, proprietarul companiei Symphony Technology Group, a plătit cea mai mare sumă din istorie pentru achiziționarea unei francize.
  8. Sportul feminin va genera venituri globale de minim 2,35 miliarde de dolari în acest an, potrivit unei estimări a agenției Deloitte. Este de așteptat ca baschetul și fotbalul să obțină cele mai mari câștiguri. În 2024, veniturile comerciale totale au depășit pentru prima dată pragul de un miliard de dolari, ajungând cu drepturi tv și ticketing la 1,88 miliarde.
  9. Stadionul Azteca a fost redenumit Estadio Banorte și va beneficia de o finanțare rambursabilă de 105,6 milioane de dolari, pentru modernizare. Arena din Mexico City va găzdui partida inaugurală a Cupei Mondiale din 2026.
  10. NBC și Comitetul Internațional Olimpic au semnat prelungirea până în 2036 a înțelegerii pentru drepturile de televizare a Jocurilor Olimpice. Televiziunea americană a transmis fiecare ediție începând cu anul 1988. Contractul actual, valabil până în 2032, este în valoare de 7,6 miliarde de dolari.

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #102
Articolul următorSports Business Drops #104
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).