An de an lumea vorbeste despre unul dintre cele mai importante momente ShowBiz ale anului, ziua Oscarurilor. Tinute, actori, prezentare, regizori, un show american care a cucerit lumea definitiv, un barometru a calitatii cinematografice.

Anul acesta au fost Argo, Django, Lincoln si Life of Pi… Eu am vazut Life of Pi si Django. Ambele mi-au placut, dar am spus tuturor ca primul va lua oscarul.

Life of Pi este o reteta de comunicare simpla, un flux narativ al unui naufragiu in care par implicati un copil si un tigru, o poveste fara sare sau piper, care pare prea lunga, chiar plictisitoare.

Dar totul se schimba brusc si iremediabil in ultimele minute ale filmului, exact la final, atunci cand rabdarea depaseste limitele, cand totul pare sa mearga catre un film fantastic ciudat(un basm contemporan). Filmul straluceste prin efecte speciale de bun simt(un tigru, un naufragiu si un uragan),  prin jocul actorului principal(un actor indian) si printr-un scenariu simplu.

Pe scurt, avem o fabula comunicata cu multe detalii si foarte lent, tocmai in ideea de a crea un impact puternic la final(sunt extrem de multe bancuri care se folosesc de acelasi artificiu). Atentia si imaginatia ne este directionata pe un anumit drum, pentru ca apoi sa se schimbe brusc si iremediabil, construind un soc.

Life of Pi este o dezamagire pentru multi oameni pentru ca ritmul este foarte lent, pentru a pregati finalul. Cine nu il recomanda, in realitate nu l-a inteles. Momentul culminant este la final, exact cand concentrarea nu mai este la maximum.

Sunt zeci de filme care mi-au placut si o sa le revad de fiecare data cu placere, dar care nu raman intiparite nicaieri. Sunt ca o inghetata buna, dar nu ca o delicatesa rara si fina. Life of Pi este o delicatesa cinematografica, gandita ingenios, cu o actiune statica si cu un final genial.

Django este doar o inghetata buna, pe care o sa o gust de fiecare data cu aceeasi placere.

Argo este laudat in special de barbati. Deoarece spotul de promovare prezinta scene de razboi, persoanele de sex feminin nu se ingramadesc la astfel de filme.

Oscarul delimiteaza sabloane de comunicare autentice, simple, care influenteaza masele.

Daca industria filmelor americane ar respecta datele dupa care se contruiesc bugetele media din Romania, ar da faliment cu viteza luminii.

Razboiul, violenta, science fiction-ul vinde.. vinde.. vinde… vinde… sa ne uitam cate filme siropoase sau comedii au patruns in topul imdb… am senzatia ca studiile noastre sunt gresite…. gresite.. gresite… gresite…

Cristian Gheorghe

Articolul precedentBranding de tara – Romania si 007
Articolul următorDespre Steaua, Chelsea si Ajax
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).