Nu fug departe de James Bond si dau de un branding de tara. Ceva de toata frumusetea, facut pe la 1965 intr-unul dintre primele filme din seria 007, bineinteles cu Sean Connery.

Ma uit la stradania noastra de a consolida un brand de tara punand la bataie frumusetile patriei si milioanele de euro de la Uniunea Europeana, parca nici noi nu stim cine suntem sau cum am vrea sa fim.

Avem mare, avem munte, avem Dunarea, avem… parca prea mult. Pentru ca avem prea mult, nu mai stim ce sa promovam. Cheltuim multi bani, ironizam tot si in rest nimic. Trist, dar timpul trece si stam pe loc.

In filmul de la 1965, printre primele din serie, marele 007 merge intr-o vizita in Japonia. Japonia o tara care a fost declarata invinsa in al doilea razboi mondial si care a trecut prin doua bombardamente nucleare. Dupa 20 de ani, eu parca tot nu m-as fi dus acolo.

Dar in mod inteligent, au pus la dispozitia producatorilor 007 cam tot ceea ce au putut ei.

Cum apare Japonia?

O tara in care femeile stau la picioarele barbatilor, sunt frumoase si atente cu ei(pare o conexiune cu turismul sexual). Tehnologia este cuvantul de baza in tot filmul, celebra firma Sony(product placement) apare inca din ’60.

Japonia este prezentata cu spa-urile senzationale(baile calde si reci), cu mancarea traditionala, cu masajul si simplitatea japoneza. Japonia dupa razboi este o tara turistica… incredibil…

Cu putina minte cred ca puteam si noi sa finantam un film de la Hollywood care sa ne prezinte favorabil tara, chiar daca erau multi clevetitori. Investitia japonezilor inca mai dainuieste si comunica dupa aproape 50 de ani.

Informatia nu este fortata, nu este in timpul altor reclame. Este exact atunci cand omul este deschis si atent la detalii, in timpul unui film.

Alaturi de film si de muzica, doar sportul mai poate crea un asemenea impact.

Cred ca nu trebuie sa facem o cercetare in detaliu pentru a comunica Romania, trebuie doar sa investim in spiritul unor oameni si o vor face ei fara noi. Cand un sportiv roman ajunge pe podium, se promoveaza si Romania. Cand un film prezinta frumusetile Romaniei, se promoveaza si Romania. Cand o piesa unui artist ajunge hit mondial, se promoveaza si Romania.

Nu avem nevoie de logo sau de reclame, avem nevoie de oameni care sa povesteasca altor semeni ceea ce vrem noi sa prezentam, fara a ii obliga sau a ii forta sa asculte.

1965 – Japonia prezentata de James Bond

2013 – Romania prezentata de …………..

Cristian Gheorghe

Articolul precedentRyan Gosling, Pierce Brosnan si Sean Connery
Articolul următorMust See: Viata lui Pi sau despre Oscar
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).