Tot mai multi oameni de marketing ma intreaba de ce sa vina sa comunice in fotbal, in sport, iar eu raspund tot mai des ca este singurul loc din lume in care marcile comerciale se pot apropia emotional alaturi de personajele principale, de consumatori. Emotiile pe care le trezeste un fenomen sportiv si alaturarea cu el, de catre un brand, sunt unice si irepetabile, nu se pot cumpara…

Este despre acum si aici, in aceasta secunda, doar acum…

Steaua – Ajax, Steaua – Chelsea au fost doua momente in care pentru eternitate cateva branduri s-au legat cu inimile iubitorilor de sport din Romania.

De curand ma uitam la o reluare a unui meci la emisiunea Replay. Pe tricourile lui Steaua era scris PHILIPS, au trecut peste 20 de ani, iar PHILIPS exista si inca mai comunica la un meci de acum 20 de ani.

Ce legatura mai puternica exista intre brand si consumator decat sportul si muzica? Sa fii acolo unde este consumatorul, fara sa deranjezi, si in plus, sa te bucuri alaturi de el. Pauzele publicitare sunt in plus pentru noi toti, dar necesare. Ne simtim de cele mai multe ori agasati. De mult nu am mai vazut o reclama haioasa, care sa ma binedispuna( poate doar Baumax).

Victoria Stelei este si victoria lor. Undeva in subliminal au comunicat, au inserat si vor comunica de fiecare data cand ne vom aminti de aceste mari victorii. Vin din fotbal, dar oricat de slaba ar fi fost dorinta jucatorilor englezi, ei tot campionii Champions League raman, iar Ajax tot campionii Olandei raman.

De prea multe ori ne subdimensionam meritele, suntem prea modesti. Unde italienii au vazut o piatra ei au construit o legenda.. noi am fi ingropat-o printre betoane.

Momentan nu avem nevoie de Schengen, pentru ca daca va continua asa, ne duce Steaua in Europa.

Joi mergem sa le luam regatul.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentMust See: Viata lui Pi sau despre Oscar
Articolul următorSufletul unei lumanari
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).