Tot mai multi oameni de marketing ma intreaba de ce sa vina sa comunice in fotbal, in sport, iar eu raspund tot mai des ca este singurul loc din lume in care marcile comerciale se pot apropia emotional alaturi de personajele principale, de consumatori. Emotiile pe care le trezeste un fenomen sportiv si alaturarea cu el, de catre un brand, sunt unice si irepetabile, nu se pot cumpara…
Este despre acum si aici, in aceasta secunda, doar acum…
Steaua – Ajax, Steaua – Chelsea au fost doua momente in care pentru eternitate cateva branduri s-au legat cu inimile iubitorilor de sport din Romania.
De curand ma uitam la o reluare a unui meci la emisiunea Replay. Pe tricourile lui Steaua era scris PHILIPS, au trecut peste 20 de ani, iar PHILIPS exista si inca mai comunica la un meci de acum 20 de ani.
Ce legatura mai puternica exista intre brand si consumator decat sportul si muzica? Sa fii acolo unde este consumatorul, fara sa deranjezi, si in plus, sa te bucuri alaturi de el. Pauzele publicitare sunt in plus pentru noi toti, dar necesare. Ne simtim de cele mai multe ori agasati. De mult nu am mai vazut o reclama haioasa, care sa ma binedispuna( poate doar Baumax).
Victoria Stelei este si victoria lor. Undeva in subliminal au comunicat, au inserat si vor comunica de fiecare data cand ne vom aminti de aceste mari victorii. Vin din fotbal, dar oricat de slaba ar fi fost dorinta jucatorilor englezi, ei tot campionii Champions League raman, iar Ajax tot campionii Olandei raman.
De prea multe ori ne subdimensionam meritele, suntem prea modesti. Unde italienii au vazut o piatra ei au construit o legenda.. noi am fi ingropat-o printre betoane.
Momentan nu avem nevoie de Schengen, pentru ca daca va continua asa, ne duce Steaua in Europa.
Joi mergem sa le luam regatul.