Tuturor ni s-a intamplat sa cumparam o carte care in partea de prefata pare foarte interesanta, dar care are vre-o 400 de pagini. Orice carte pentru a o putea parcurge usor trebuie sa starneasca si sa mentina interesul pe tot parcursul sau.

Din nefericire este imposibil in 90% din cazuri, si la fel ca in cazul meu, cartea respectiva a fost inlocuita pe termen scurt cu alta… si cu alta… si cu alta… cert este ca in mai putin de 3 luni de cand am inceput lecturarea ei, am mai citit in paralel alte 4 carti.

Si am luat decizia sa ma intorc la vechea tactica din studentie, moment cand in facultate materiile nu imi trezeau prea mult interes, dar eram obligat la un moment dat sa le parcurg.

Tu cum ai manca un elefant? Majoritatea recunoasteti raspunul, felie cu felie sau putin cate putin. In cazul unei carti, formula este sa citesti 20-30 pagini pe zi. In mai putin de o luna, ea va ajunge in raft lecturata.

Puteam sa renunt sa o mai citesc, dar dupa foarte multe carti, este greu sa mai gasesti ceva nou, iar atunci cand gasesti, noutatea poate fi uneori un paragraf sau doar o fraza in sute de pagini( dar care merita). Asa ca nu abandonez niciodata ceea ce incep, chiar daca nu ma incanta.

Daca o carte este usor de parcurs, inseamna doar ca a fost scrisa sa se vanda(eu il numesc stil american), iar informatia nu este prea utila. Piata de carte este inundata la aceasta ora cu sute de titluri scrise in acest stil. Stilul american are la baza studii de piata, adica scriem ceea ce vrea sa citeasca un consumator, cat mai simplu posibil si cat mai “boombastic”.

90% din cartile din ultimii 3 ani au fost achizitionate la targurile de carte.

Cartea despre care scriu este legata despre experienta unui magician de a comunica oamenilor. Este scrisa de el, fara revizia unui publicist.

Recomandarea mea este sa iti pui semne la fiecare pasaj interesant, iar daca poti, sa transcrii.

Mai am putin…. de citit….

Cristian Gheorghe

Articolul precedentDespre tine și un început
Articolul următorDupa aproape 21 de luni – Gastrectomie Episodul 4
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).