Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 100.

  1. Gruparea spaniolă Valencia a fost scoasă la vânzare pentru 400.000.000 de euro, potrivit postului de radio iberic Cadena Cope. Printre oamenii de afaceri contactați pentru o eventuală tranzacție de Peter Lim, acționarul majoritar al „liliecilor”, a fost și Nasser Al-Khelaifi, patronul clubului Paris Saint-Germain.
  2. Nike va lansa o nouă linie de echipament sportiv pentru femei în colaborare cu Skims, brand deținut de fotomodelul și vedeta de televiziune Kim Kardashian. Articolele NikeSKIMS vor apărea în această primăvara pe piața din SUA, urmând ca în 2026 să aibă loc distribuția globală.
  3. Organizatorii Unicredit Iași Open au anunțat că au obținut o nouă licență WTA 250 pentru următorii trei ani. La turneul din acest an, care  se va desfășura între 14 și 20 iulie, Simona Halep va juca un meci demonstrativ. Iașiul va organiza între 7 și 13 iulie și turneul masculin Concord Iași Open powered by MET. Premiile totale ale celor două competiții ajung la 450.000 de euro.
  4. A treia companie din România este implicată din acest an în Formula 1. Dezvoltatorul software RebelDot, din Cluj-Napoca, a devenit partener tehnologic pentru echipa Racing Bulls. Printre altele, RebelDot va colecta, analiza și prelucra datele generate de senzorii de pe monoposturile acestei echipe. Producătorul de debimetre Allengra și compania de securitate cibernetică Bitdefender, sunt alte două branduri românești implicate în Formula 1.
  5. FCSB a vândut 30.000 de bilete în numai trei ore pentru meciul cu Olympique Lyon, din optimile de finală ale Europa League, ajungând la 40.000 de tichete în prima zi în care acestea au fost puse la dispoziția fanilor. Prima manșă a dublei confruntări cu echipa franceză se va juca pe 6 martie, de la ora 19:45, pe Arena Națională din București.
  6. The Association of Tennis Professionals (ATP) a semnat un parteneriat cu agenția media Overtime pentru a atrage o audiență mai tânără prin conținut de tipul „behind the scenes” (din culise), distribuit pe rețelele sociale. Anul trecut, ATP a încheiat 9 contracte noi, cele mai importante fiind cele cu Fondul Public de Investiții din Arabia Saudită și cu Lexus.
  7. Formula 1 dorește să obțină 180.000.000 de dolari pe an din drepturile de televizare pe teritorul Statelor Unite ale Americii. Contractul actual cu ESPN, care expiră la finalul acestui sezon, are valoarea de 90.000.000 de dolari pe an.
  8. Manchester United a intrat într-un „plan de transformare” după pierderi de 300.000.000 de lire sterline în ultimii trei ani. Până la 200 de posturi vor fi desființate din organigrama clubului, pe lângă cei 250 de angajați concediați în 2024.
  9. Coca Cola a anunțat că va fi unul dintre partenerii Cupei Mondiale a Cluburilor 2025 (15 iunie – 13 iulie). Producătorul de băuturi răcoritoare nu s-a aflat de la început pe lista sponsorilor noii competiții, în contextul în care FIFA nu acordase expunere în marja acordului aflat deja în derulare.
  10. Golden State Warriors este cel mai valoros brand din National Basketball Association (NBA), în cel mai nou top alcătuit de CNBC Sport. Franciza „războinicilor” este cotată la 9,4 miliarde de dolari, fiind urmată de New York Knicks (7,5 miliarde) și de Los Angeles Lakers (7 miliarde).

    Powered by Sports Business Academy
    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #99
Articolul următorSports Business Drops #101
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).