Stai conectat online si la un moment dat vrei sa asculti putina muzica, intri pe YouTube. Apesi play si ai uitat de caseta/cd/mp3.

Acum cateva zile cautam pe internet ultimele aparitii muzicale de pe piata autohtona: Smiley, Antonia, Cabron, Loredana, Moga, Alex si multi altii. De ceva timp sunt extrem de atent la numarul de vizualizari, dau o nota reala in muzica sau macar stim ce asculta Romania.

La un hit vizualizarile se numara in milioane. Totul bine si frumos, nu vad o problema.

Imi scapa privirea undeva in banda din dreapta si vad un nume fara renume, Mr. Juve.

Click, iar socul este la el acasa, peste 13 milioane de vizualizari, o manea pe ritm de reggaeton, dansuri incitante si versuri simple. Am putea sa vorbim urat, sa injuram, sa spunem ca este fals. Este YouTube si sunt 13 milioane.

Mr. Juve nu este imaginea unui brand de telefonie si nu prezinta cea mai de succes emisiune de televiziune din Romania, Romanii au talent. Mr. Juve este un manelist.

Da, il compar cu Smiley, pentru ca Smiley este un etalon pentru zona publica din Romania cand discutam de industria muzicala. Smiley are un spot cu peste 13 milioane de vizualizari, dar are in spate posturi de radio, de televiziune si un numar important de companii.

Mr. Juve are doar YouTube si cateva canale pierdute pe la pozitiile 65-70 in lista de programe.

Intrebarea este: Care este Romania reala?

Cred ca Mr. Juve este lumea care ne inconjoara, multimea care refuza in studii sa spuna adevarul, iar studiile de piata refuza sa ii scoata la suprafata. Daca mergem pe strada, Smiley va atrage sufragiul majoritatii(99,99%). Mr. Juve va fi negat, insultat, anulat.

Insa in anonimatul YouTube, regele este Mr. Juve. Am intrat pe canalul sau(da, are si un canal) care are peste 400 de milioane de vizualizari. O sa glumesc, 2 romani ratati au dat refresh de milioane de ori pe spoturile lui, nu cred.

Cfrele si felul cum comunica manelistii demostreaza ca au ajuns produse, acolo unde altii inca se mai zbat. Este clar ca fanii anonimi sunt multi si patimasi.

Smiley am crezut ca este cea mai buna masinarie de marketing din muzica de la noi, dar totul s-a anulat in fata lui Mr. Juve. Sa nu existi in opinia publica, dar sa ai canal profesionist pe YouTube cu 400 de milioane de vizualizari, asta inseamna ca ai fani si esti un produs mult mai puternic decat unul care are o industrie in spate.

Spoturile urmaresc reteta americana, sa dam publicului lucruri simple si fara prea multa strategie.

Mr. Juve nu exista pe strada, dar exista acolo unde trebuie, pe Youtube. La final, este muzician.

Gheorghe Cristian

Articolul precedentZiua in care femeile au invins definitiv barbatii
Articolul următor3 vieti dobanda – Gastrectomie
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).