Stai conectat online si la un moment dat doresti sa asculti putina muzica, te conectezi la YouTube, apesi play si ai uitat de caseta/cd/mp3.

Acum cateva zile cautam pe internet ultimele aparitii muzicale de pe piata autohtona: Smiley, Antonia, Cabron, Loredana, Moga, Alex si multi altii. De ceva timp sunt extrem de atent la numarul de vizualizari care dau o nota reala in muzica aprecierii fanilor.

In medie la un mare hit vizualizarile se numara in milioane. Totul bine si frumos, daca aici este limita nu vad o problema, dar imi scapa privirea undeva in banda din dreapta si vad un nume fara renume, Mr. Juve.

Click si socul este la el acasa, peste 13 milioane de vizualizari, o manea pe ritm de reggaeton, dansuri incitante si versuri simple. Am putea sa vorbim urat, sa injuram, sa spunem ca este fals, dar este YouTube si sunt 13 milioane.

Mr. Juve nu este imaginea unui brand de telefonie si nu prezinta cea mai de succes emisiune de televiziune din Romania, Romanii au talent. Mr. Juve este un manelist.

Da, il compar cu Smiley, pentru ca Smiley este un etalon pentru zona publica din Romania cand discutam de industria muzicala. Smiley are un spot cu peste 13 milioane de vizualizari dar are in spate posturi de radio, de televiziune si un numar important de companii. Mr. Juve are doar YouTube si cateva canale pierdute pe la pozitiile 65-70 in lista de programe.

Intrebarea este: Care este Romania reala?

Cred ca Mr. Juve este lumea care ne inconjoara, multimea care refuza in studii sa spuna adevarul, iar studiile de piata refuza sa ii scoata la suprafata. Daca mergem pe strada, Smiley va atrage sufragiul majoritatii(99,99%) iar Mr. Juve va fi negat, insultat, anulat.

Insa in anonimatul YouTube regele este Mr. Juve, am intrat pe canalul sau(da, are si un canal) care are peste 400 de milioane de vizualizari, cel mai probabil, 2 romani ratati au dat refresh de milioane de ori pe spoturile lui :))).

Nimeni nu se uita la Mr. Juve… dupa acest moment nu o sa ma mai intreb de ce manelistii conduc masini de zeci de mii de euro, cifrele si felul cum comunica demostreaza ca au ajuns produse, acolo unde altii inca se mai zbat.

Este clar ca fanii anonimi sunt multi si patimasi.

Smiley pana astazi am crezut ca este cea mai buna masinarie de marketing din muzica de la noi, dar totul s-a anulat in fata lui Mr. Juve. Sa nu existi in opinia publica si sa ai canal profesionist pe YouTube cu 400 de milioane de vizualizari inseamna ca ai fani si esti un produs mult mai puternic decat unul care are o industrie in spate.

Spoturile urmaresc reteta americana, sa dam publicului lucruri simple si fara prea multa strategie.

Romania reala nu este cea in care crezi tu, poate reusim sa o scoatem la suprafata dupa ce nu vei mai minti ca nu il cunosti pe Mr. Juve.

Cristi