“Cei mai buni oameni din industrie / Cei mai buni 40 de studenti/ Cele mai tari seminarii la care ai fost vreodata“, pe scurt, era 2002 si asa a inceput prima organizatie studenteasca dedicata trup si suflet industriei de marketing si publicitate din Romania, Advice Students.
Advertising Challenge a fost primul eveniment al organizatiei si a avut loc in decembrie 2002. Prima organizatie studenteasca care s-a pozitionat strict pe industria de marketing si publicitate.
Astazi, este aproape imposibil sa ii prinzi pe parcursul a 12 zile intr-un singur eveniment pe Adrian Dura( Managing Director ADDV Euro RSCG), Christophe Lucius(Managing Director Bates/141), Liviu David( Creative Director D’Arcy), Bogdan Sântea (President & CEO FCB Bucharest), Lucian Georgescu( President & Executive Creative Director Graffiti/BBDO), Şerban Alexandrescu(Creative Director Headvertising), Ioana Iordache(CEO Leo Burnett România), Bogdan Naumovici( Creative Director Leo Burnett România), Veronica Savanciuc( President & CEO Lowe Lintas GGK), Daniel Gavrilă( Managing Director Lowe Lintas GGK), Octavian Segărceanu(Deputy Creative Director McCann Erickson România), Peter Hurley( Strategic Planning Director Mercury Promotions), Victor Dobre( Managing Director Scala Thompson Communications), Dragoş Grigoriu( Managing Director Tempo Advertising), Radu Florescu( Managing Director Saatchi & Saatchi România), Bogdan Manea(Creative Director Saatchi & Saatchi România), Anca Gheorghiu( Creative Director Young & Rubicam), Maria Tudor(Managing Director Zenith Media), Bogdan Enoiu( Managing Director Mccan), Zoltan Szigeti, Mirela Nicola, Aneta Bogdan, Andi Moisescu* si lista nu se opreste aici.
Nu prea mi-a fost clar ce urma sa se intample, cum o sa se intample, dar doi oameni(doi dintre fondatori) ma convinsesera undeva prin octombrie ca au nevoie de mine. Cei doi, Stefan Oana si Mihai Preoteasa, m-au oprit in cladirea din Cibernetica(ASE) de la etajul 2 si m-au intrebat daca ma implic sa ii ajut la un eveniment, pur si simplu nu schimbasem doua cuvinte pana in acel moment, nu ne cunosteam.
Ei infintasera juridic organizatia si pusesera pe hartie primul eveniment. Au revenit la finalul lunii noiembrie 2012, am dat un raspuns evaziv, dar ca urmeaza sa ne vedem si o sa ma gandesc.
Cum majoritatea timpului nu am refuzat propunerile, m-am implicat. In mai putin de 2 saptamani, la finalul anului 2002, o mana de oameni( cred ca am fost 6 sau 8) organiza unul dintre cele mai importante evenimente ale industriei de publicitate din acel moment.
A fost o sala plina de studenti si unde au venit toti greii industriei. Nu numai ca au venit, dar au stat ore in sir, incepeam dimineata la 8 si terminam seara la 8.
A fost un fel de MBA de marketing si publicitate pentru studenti. Un eveniment reusit si unic pentru acel moment in Romania.
Industria de publicitate isi lua aripi in mediul studentesc prin Advice Students.
Au urmat an de an evenimente, generatii, sute, mii de studenti. Unii au construit si organizat evenimente, altii au fost prezenti in sala. Am ajutat sute de studenti si sunt mandru ca in 2002 nu am refuzat o solicitare care nici macar nu era o promisiune.
Incepand cu 2002, Advice Students a trimis in piata de publicitate si marketing sute de tineri.
Advice Students a devenit rampa de lansare numarul 1 din industria de publicitate din Romania si totul a inceput cu Think Revolution!
Sunt Advice si mandru de Advice.
Cristian Gheorghe – Omul cu bulgarele de aur
PS Am luat testimoniale din 2002, eu eram omul cu camera. Functiile sunt cele din 2002.