Am avut o scurta excursie in capitala lumii moderne, Paris. Capitala tartinei si a parfumului mi-a adus un gand de liniste, de eternitate.

Aerul din Paris are aroma istoriei. Primii pasi i-am facut in Paris documentandu-ma, astfel am descoperit ca are aceeasi suprafata ca Bucuresti, dar in acelasi timp are 300 de statii de metrou. Totul pare ingust: de la locul de la masuta de cafea, la restaurante, la camera de hotel. Totul este mic, in criza de spatiu.

Paris se simte o forta turistica prin organizare. RATB-ul lor este impartit in 6 zone care acopera inclusiv zonele limitrofe. Ai la alegere 2 abonamente( pentru zonele 1-3 si 1-6) si te costa de la 29 de Euro la 54 Euro. Toate punctele esentiale din Paris au la mai putin de 500 de metri o statie de metrou. Recunosc, in Bucuresti am incurcat statiile de metrou de multe ori, la Paris, un oras total nou, niciodata. Este incredibil de bine semnalizat.

O data cu abonamentul primesti o harta care prezinta toate atractiile Parisului. In fiecare statie este scrisa atractia turistica, special sa nu ratezi. Mai mult, fiecare linie de metrou are o culoare specifica, pentru a fii usor de urmarit. Este greu sa vorbesti despre Luvru si Monalisa cand la anul 1700 cand a demarat proiectul sau, Romania nu exista.

Sacre Coeur si Notre Dame sunt temple ale arhitecturi, constructii imense, incredibile. Sena, bagheta frantuzeasca si cafeaua nu m-au cucerit. Mancarea este scumpa, intrarile la muzee sunt de la 10 euro la 20 euro, iar daca este greva, nu se intampla nimic.

La ei tramvaiele au fost transformate in „metrou”, au statii scurte si extrem de utile. In 5 zile poti acoperi decent din punct de vedere cultural Parisul. Ai nevoie de multa organizare, ceva dureri de picioare, dar vei avea satisfactia ca ai trait o bucata importanta de istorie.

Bucurestiul are nevoie de sistematizare, dar si de o harta turistica. Folosirea culorilor ajuta enorm de mult in comunicarea transportului si a destinatiilor turistice. Cum 70% din populatie are memorie vizuala, Parisul foloseste din plin acest factor.

De la pliante, la linii de metrou, la culorile trenurilor, totul este adaptat in acest sens.

Parisul are patina timpului trecut, a istoriei regasite si nobletea vinului cu gust de amintire.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentCand soarele rasare
Articolul următorDe ce merita sa vezi „This is it” – Michael Jackson
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).