Primul an de marketing este o carte scrisă din interviurile a 14 profesioniști din industria de comunicare și marketing, este povestea de viață a multor branduri de pe plaiurile mioritice. Cu certitudine sunt mult mai mulți cei care ar fi meritat să fie printre paginile cărții, dar este de ajuns cât să înțelegem pașii majori pe care i-am făcut pentru a ne moderniza ca societate.

Petre Barbu este unul dintre puținii jurnaliști care fac analize în zona audiențelor tv și a GRP-urilor din industria publicității. Ne-am apropiat în drumul meu de a aduce mai aproape companiile alături de sport, iar pe această cale îi mulțumesc din nou pentru sprijinul necondiționat. Cartea este cu atât mai valoroasă cu cât parcurgi povestea de succes a unora dintre cele mai consumate branduri alături de sportul românesc.

Pentru un tânăr la început de carieră este gura de oxigen de care are nevoie ca să înțeleagă că este un drum lung și nu tocmai ușor, că deciziile nu sunt simple și că trebuie să faci multe sacrificii pentru a construi o carieră solidă în marketing.

Pentru un profesionist în vânzări este instrumentul de care ai nevoie ca să întelegi universul unui om care dezvoltă și promovează unele dintre cele mai iubite branduri din România. Este obligatoriu să parcurgi cartea ca să intri în pielea celor 14 eroi ai lui Petre ( Mihaela Ungar/ Colgate-Palmolive, Aneta Bogdan/ Connex, Lucian Neacșu/ Coca-ColaMagda Niculescu/ Procter&GambleAlexandra Gătej/ Unilever, Paul Markovits/ Procter&Gamble, Mihai Albu/ Pepsi, Dan Oprescu/ Unilever, Eusediu Margasoiu/ PepsiMihai Ghyka/ Bergenbier, Cotiso Hanganu/ Flamingo Computer, Mircea Stăiculescu/ Procter&Gamble, Narcis Horhoianu/ Procter&Gamble, Sorin Blaga/ Philip Morris).

Pentru marketeri este povestea oamenilor care au decis iremediabil gustul care ne place sau detergentul preferat.

Pentru un specialist de HR este o colecție de decizii și CV-uri care descriu carierele de succes ale unor oameni care au trecut prin toate schimbările obiceiurilor de consum la români.

„Există un numitor comun pentru toți acești oameni care s-au apucat să facă marketing în anii 90: erau flâmânzi, foarte flămânzi. Și la propriu, și la figurat. Dar marea lor foame provenea din dorința de a cunoaște și de a învăța, cât mai mult, cât mai repede, cât mai bine.” Prefață, Petre Barbu

Primul an de marketing este un glosar de experiențe și visuri.

Un album de aminitiri și de povești de viață.

Cartea am comandat-o online de la Elefant.ro și se parcurge alături de o cafea bună în maximum 2 zile.

Cristian Gheorghe