Primul an de marketing este o carte scrisă din interviurile a 14 profesioniști din industria de comunicare și marketing, este povestea de viață a multor branduri de pe plaiurile mioritice. Cu certitudine sunt mult mai mulți cei care ar fi meritat să fie printre paginile cărții, dar este de ajuns cât să înțelegem pașii majori pe care i-am făcut pentru a ne moderniza ca societate.

Petre Barbu este unul dintre puținii jurnaliști care fac analize în zona audiențelor tv și a GRP-urilor din industria publicității. Ne-am apropiat în drumul meu de a aduce mai aproape companiile alături de sport, iar pe această cale îi mulțumesc din nou pentru sprijinul necondiționat. Cartea este cu atât mai valoroasă cu cât parcurgi povestea de succes a unora dintre cele mai consumate branduri alături de sportul românesc.

Pentru un tânăr la început de carieră este gura de oxigen de care are nevoie ca să înțeleagă că este un drum lung și nu tocmai ușor, că deciziile nu sunt simple și că trebuie să faci multe sacrificii pentru a construi o carieră solidă în marketing.

Pentru un profesionist în vânzări este instrumentul de care ai nevoie ca să întelegi universul unui om care dezvoltă și promovează unele dintre cele mai iubite branduri din România. Este obligatoriu să parcurgi cartea ca să intri în pielea celor 14 eroi ai lui Petre ( Mihaela Ungar/ Colgate-Palmolive, Aneta Bogdan/ Connex, Lucian Neacșu/ Coca-ColaMagda Niculescu/ Procter&GambleAlexandra Gătej/ Unilever, Paul Markovits/ Procter&Gamble, Mihai Albu/ Pepsi, Dan Oprescu/ Unilever, Eusediu Margasoiu/ PepsiMihai Ghyka/ Bergenbier, Cotiso Hanganu/ Flamingo Computer, Mircea Stăiculescu/ Procter&Gamble, Narcis Horhoianu/ Procter&Gamble, Sorin Blaga/ Philip Morris).

Pentru marketeri este povestea oamenilor care au decis iremediabil gustul care ne place sau detergentul preferat.

Pentru un specialist de HR este o colecție de decizii și CV-uri care descriu carierele de succes ale unor oameni care au trecut prin toate schimbările obiceiurilor de consum la români.

„Există un numitor comun pentru toți acești oameni care s-au apucat să facă marketing în anii 90: erau flâmânzi, foarte flămânzi. Și la propriu, și la figurat. Dar marea lor foame provenea din dorința de a cunoaște și de a învăța, cât mai mult, cât mai repede, cât mai bine.” Prefață, Petre Barbu

Primul an de marketing este un glosar de experiențe și visuri.

Un album de aminitiri și de povești de viață.

Cartea am comandat-o online de la Elefant.ro și se parcurge alături de o cafea bună în maximum 2 zile.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentReview: Kickly – Social Media Sport App
Articolul următorReview: SoccerLab sau cum folosim o platformă Sports Intelligence
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).