Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 139.

  1. Industria turismului sportiv a ajuns la cota de 707,29 miliarde de dolari și își va tripla valoarea până în 2032, potrivit Fortune Business Insights. Europenii au cheltuit 248,23 miliarde de dolari anul trecut pentru a vedea sau pentru a participa la evenimente sportive desfășurate în afara orașului de reședință.
  2. Juventus Torino a vândut 37.900.000 de acțiuni reprezentând 9,1% din capitalul companiei, în valoare de 113.000.000 de dolari. Clubul italian a recurs la această măsură pentru a plăti din datorii și pentru a le da posibilitatea fanilor să se implice activ în dezvoltarea societății.
  3. Companiile au investit 10,6 miliarde de euro în industria sportivă din Europa în 2025, potrivit unui raport PitchBook. Suma este aproape de trei ori mai mare decât cea alocată în tot anul precedent. Cea mai recentă tranzacție majoră a fost înregistrată în septembrie, când Apollo Sports Fund a achiziționat un pachet minoritar de acțiuni la Atletico Madrid, cu 1,4 miliarde de dolari.
  4. Fondul Public de Investiții din Arabia Saudită și FIFA au anunțat o investiție de un miliard de dolari în infrastructură. Fondurile vor fi folosite în principal pentru construirea unor noi stadioane pe tot globul. Industria sportivă contribuie cu 2% la produsul brut mondial.
  5. Clubul scoțian de primă ligă Glasgow Rangers a anunțat venituri record de 94.100.000 de lire sterline pentru anul financiar încheiat pe 30 iunie 2025. Încasările din zilele de meci au fost de 45.000.000 de lire sterline.
  6. Campionul olimpic american Miles Chamley-Watson lansează Liga Profesionistă Mondială de Scrimă. Ediția inaugurală a competiției va avea loc în aprilie 2026 în Los Angeles, cu un fond de premiere de 100.000 de dolari.
  7. Cristiano Ronaldo a devenit acționar al Way of Warrior FC (WOW FC), un circuit spaniol de MMA. Fotbalistul portughez, care deține printre altele un lanț hotelier, o rețea de săli de fitness și un brand de lifestyle, se va implica atât în dezvoltarea sportivilor, cât și în creșterea audienței.
  8. Acțiunile Puma au crescut cu 16% după apariția știrii că brandul de echipament sportiv urmează să fie preluat de grupul chinez Anta Sports. În prezent, compania germană trece printr-un proces de reorganizare, în contextul unei piețe tot mai competitive.
  9. Netflix intenționează să intre în cursa pentru drepturile tv ale  meciurilor din Premier League. Platforma de streaming a achiziționat deja drepturile de difuzare pe teritoriul SUA pentru Cupa Mondială (feminin) din 2027 și 2031, pentru Major League Baseball și meciurile de Crăciun din National Football League.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing

Articolul precedentSports Business Drops #138
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).