In ultimii 3 ani, am fost singurul care a platit datele DigiSport de audienta la ARMA. In tot acest timp am putut observa diferentele dintre derby-ul din Romania si cel mai urmarit derby de pe planeta.

Au fost agentii de publicitate care au negat faptul ca as putea avea audientele. Au fost parteneri care au privit cu scepticism, dar anul acesta, din nou, se va demonstra ca in tot acest timp am prezentat realitatea.

Mai multi parteneri au pariat ca Real MadridBarcelona este peste DinamoSteaua in Romania, mai jos, ai concluziile. Vom stabili care este cel mai tare derby.

Informatii preliminare

Pentru a avea o comparatie reala intre cele 2 meciuri, trebuie sa avem aceeasi baza de comparatie. Astfel, vom lua in calcul doar canalele care au difuzat ambele meciuri in Romania, chiar daca meciul Dinamo – Steaua a beneficiat de inca 2 canale unde a fost transmis, TVR si LOOK TV.

Nu putem calcula influenta legata de ziua si ora de transmisie, sambata/duminica si 19:30/20:30.

1 424 000 DE ROMANI AU URMARIT DINAMO – STEAUA, DERBY DE ROMANIA

– meciul a fost difuzat de TVR, DIGISPORT 1, DOLCESPORT 1 si LOOK TV;

684 000 DE ROMANI AU URMARIT REAL MADRID – BARCELONA, EL CLASICO

– meciul a fost difuzat de DIGISPORT 1 si DOLCESPORT 1;

O sa te rog sa ai rabdare o secunda, timp in care, vom scoate din calculul nostru TVR si LOOK TV, un minus real pentru Real Madrid – Barcelona.

Dinamo – Steaua versus Real Madrid – Barcelona

906 500 de romani > 684 000 de romani

DINAMO – STEAUA ESTE MECIUL MECIURILOR IN ROMANIA

La final, un ultim artificiu, daca ai o casa de vanzare si vrei sa faci anuntul in 4 ziare, ce ti-ar conveni?

Sa platesti cate 1 LEU pentru fiecare ziar, adica 4 lei, sau sa platesti 0,60 de bani, dar sa apari in toate si gratis pe internet.

La Dinamo – Steaua, exemplul se aplica si la Real Madrid – Barcelona, companiile care au optat sa comunice in spatiul de joc, au aparut pe 4 canale, in reluari, la stirile sportive, in emisiunile de analiza sportiva, pe internet, dar si pe stadion( pentru ca ele acolo au platit sa apara).

Eu sunt omul care se asigura ca nu trebuie sa cheltuiesti 4 lei pe o promovare pe care o poti obtine cu 60 de bani.

Pentru tot felul de analize si business prin sport, vino la Sports Business Academy.

Te astept la urmatorul EL CLASICO de ROMANIA!

Cristian Gheorghe

PS Gasesti datele mele pe website. Multumiri speciale pentru www.paginademedia.ro si ARMA DATA

Articolul precedentO parte din noi
Articolul următorBarcelona, jurnal de calatorie
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).