Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 138.

  1. Federația de Fotbal din Argentina a primit aproximativ 12.000.000 de dolari pentru amicalul jucat de prima reprezentativă în Angola,  pe 14 noiembrie, cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la obținerea independenței statului african. Cu Messi, Lautaro Martinez și Alexis Mac Allister în formație, campioana mondială s-a impus cu 2-0 (gol și assist Messi).
  2. Manchester United plănuiește să înființeze o echipă de baschet care să participe la NBA Europe League. Competiția urmează să fie lansată în octombrie 2027, în parteneriat cu FIBA. Gianni Petrucci, președintele Federației Internaționale de Baschet, apreciază că piața europeană a acestui sport are un potențial de 50 de miliarde de dolari.
  3. Valoarea medie a francizelor din Formula 1 a crescut cu 48% față de anul trecut, până la 3,4 miliarde de dolari. Ferrari este cel mai bine cotat brand (6,4 miliarde), urmat de Mercedes (5,88 miliarde) și de McLaren (4,73 miliarde). Valoarea francizei McLaren a crescut cu 203% din 2023 până azi.
  4. Steve Ballmer, proprietarul grupării Los Angeles Clippers (NBA), este cel mai bogat patron de organizație sportivă, potrivit Forbes, cu o avere estimată de 118 miliarde de dolari. Top 3 este completat de Rob Walton (Denver Broncos/NFL) – 110 miliarde de dolari – și de  Miriam Adelson (Dallas Mavericks/NBA) – 32,1 miliarde de dolari.
  5. Compania controlată de familia internaționalului brazilian Neymar a cumpărat drepturile asupra mărcii „Pele”, cu 15.500.000 de dolari. NR Sports va controla de acum încolo utilizarea numelui, imaginii, arhivelor și a tuturor oportunităților comerciale asociate cu triplul campion mondial.
  6. DoorDash, o companie americană care operează servicii de livrare de mâncare, a devenit sponsor oficial al Cupei Mondiale 2026. Parteneriatul semnat cu FIFA, în valoare de până la 100.000.000 de dolari, acoperă și Cupa Mondială 2027 la feminin. DoorDash mai sponsorizează Major Soccer League, Los Angeles FC (MLS), Angel City (NWSL), National Basketball Association și Women’s National Basketball Association.
  7. Nitto a prelungit până în 2030 contractul de sponsorizare cu ATP Finals, inițiat în 2017. De asemenea, corporația japoneză a devenit partener oficial al Japan Open Tennis Championships, turmeu ATP 500 găzduit de Tokyo.
  8. În noul contract colectiv de muncă din WNBA, liga feminină de baschet nord-americană, se propune ridicarea plafonului pentru salariul maxim la 1.100.000 de dolari pe an, de la 250.000 de dolari. Salariul minim ar putea crește la 220.000 de dolari, iar cel  mediu va ajunge la 460.000.
  9. Cea de-a 153-a ediție a Open Championship la Golf a generat venituri de 280.000.000 de lire sterline pentru economia Irlandei de Nord. Complexul Royal Portrush, care a găzduit turneul, a fost vizitat de 278.000 de spectatori. Recordul era de 237.750 de spectatori (stabilit în 2019).
  10. Jucătorul de tenis Jannik Sinner a câștigat 19.100.000 de dolari din premii în acest sezon, după ce a încasat 5.100.000 de dolari în urma triumfului din Turneul Campionilor. Recordul de câștiguri într-un sezon este deținut de Novak Djokovic – 21.150.000 de dolari, în 2015.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing

Articolul precedentSports Business Drops #137
Articolul următorSports Business Drops #139
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).