Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 122.

  1. David Popovici va primi aproximativ 88.000 de dolari pentru cele două medalii de aur cucerite la Campionatele Mondiale de Natație de la Singapore: 40.000 din partea World Aquatics (Federația Internațională), aproximativ 24.000 din partea Agenției Naționale pentru Sport și 24.000 de dolari  din partea CS Dinamo, clubul la care este legitimat.
  2. Abțibildul Panini cu imaginea lui Lionel Messi ridicând trofeul Cupei Mondiale 2022 s-a vândut cu 126.000 de dolari. Cartonașul a fost lansat într-un singur exemplar, care conține autograful fotbalistului argentinian.
  3. În prima jumătate a anului 2025 au fost înregistrate în întreaga lume 503 tranzacții care au implicat companii din domeniul tehnologiei sportive, în valoare totală de 52 de miliarde de dolari. Cea mai importantă afacere, în termeni financiari, a fost achiziționarea lanțului de săli de fitness Eos de către TSG Consumer, cu 1,5 miliarde de dolari.
  4. Cursa finală din Turul Franței la ciclism a înregistrat cea mai mare audiență în Hexagon din 2019 până în prezent. Transmisiunea live a France 2 a fost urmărită de 5.300.000 de pasionați, iar emisiunea de după finală, „Velo Club”, a avut 4.700.000 de telespectatori.
  5. Cristian Gheorghe, fondatorul Sports Business Academy, a devenit reprezentantul exclusiv al 3D SPORT SIGNS pentru România și Bulgaria. Pionier in zona de comunicare in sport, compania este lider mondial pe piața de reclame 3D.
  6. Formula E și ABB, companie producătoare de echipamente electrice și industriale, au extins parteneriatul inițiat în urmă cu 7 ani. Cele două părți vor pune accent pe promovarea prin intermediul creatorilor de conținut și al influencerilor, pentru a spori vizibilitatea competiției.
  7. Franciza Audi F1 Team, care va participa la campionatul de Formula 1 începând cu 2026, a semnat un contract pentru titulatura de partener principal cu Revolut, bancă digitală care are peste 60.000.000 de clienți la nivel global. A fost adus și primul pilot, germanul Nico Hülkenberg.
  8. Euro 2025 feminin de fotbal din Elveția, câștigat de Anglia, a doborât recordul de audiență generală. Din cele 31 de meciuri, 29 s-au jucat cu „casa închisă”. În total au fost 657.291 de spectatori plătitori. Precedentul record, de 574.875 de spectatori, fusese stabilit de Euro 2022 (găzduit de Anglia).
  9. Al Kholood a devenit primul club din Arabia Saudită cu proprietar străin. Harburg Group, din SUA, a achiziționat 100% din acțiuni, într-o tranzacție mijlocită de Ministerul Sportului din Arabia Saudită și de Centrul Național Saudit pentru Privatizare. Harburg Group deține și 10% din clubul spaniol Cadiz.
  10. Cele 12 francize din Women’s National Basketball Association (WNBA) au încasat în 2024 o sumă record din sponsorizări: 76.000.000 de dolari. Valoarea medie a contractelor comerciale a fost de 143.000 de dolari.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing

Articolul precedentSports Business Drops #121
Articolul următorSports Business Drops #123
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).