Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 61.

  1. Real Madrid este primul club de fotbal a cărui structură organizațională a depășit valoarea de 5 miliarde de euro (5,09). Pe locul secund în top este Manchester City (4,93 miliarde de euro), iar pe poziția a treia se află Manchester United (4,86 miliarde).
  2. Turneul de Grand Slam de la Wimbledon (1-14 iulie 2024) va fi transmis în România pe Eurosport și, în premieră, pe Max, noua platformă de streaming a Warner Bros. Discovery.
  3. Range Rover va fi partenerul oficial al turneului de Grand Slam de la Wimbledon. Producătorul de autoturisme va pune la dispoziția oficialilor vehicule hybrid, care vor putea fi încărcate în incinta complexului sportiv.
  4. Ettihad Airways o va sponsoriza pe Girona din următorul sezon. Compania de transport aerian va plăti anual 2.000.000 de euro pentru ca logo-ul ei să apară pe pieptul tricoului echipei care a terminat pe locul 3 în LaLiga la finalul ediției 2023-2024.
  5. Toyota nu va mai sponsoriza Comitetul Internațional Olimpic (CIO) după JO Paris 2024. Până în prezent, producătorul de autovehicule a virat 835 de milioane de euro în conturile CIO, reprezentanții Toyota nefiind mulțumiți de felul în care au fost folosiți acești bani.
  6. O nouă ediție a jocului video FIFA va fi lansată în curând, după ce forul fotbalistic mondial s-a înțeles cu producătorul 2k Sports. Precedentele versiuni au fost produse de EA Sports, companie care a încheiat în 2022 o colaborare de 30 de ani cu FIFA. Se spune că motivul rupturii a fost reprezentat de taxa pentru licență, dublată la un miliard de dolari.
  7. Formula 1 intenționează să organizeze o cursă în Thailanda, Coreea de Sud sau Indonezia. Greg Maffei, directorul executiv al Liberty Media, a vorbit despre consolidarea prezenței pe piața asiatică. În acest sezon sunt programate curse în China, Japonia și Singapore.
  8. Meciul demonstrativ dintre Generația de Aur și World Stars (3-2) a fost lider de audiență la televiziunile din România, pe 25 mai, în intervalul orar 20:30 – 22:30. La Pro TV s-au uitat aproape 2,2 milioane de telespectatori în minutele de vârf.
  9. Federația Română de Fotbal, prin naționala feminină, și organizatorii Festivalului Neversea au semnat parteneriatul strategic Women’s Models = Neverseen Power. Neversea are loc în perioada 4-7 iulie 2024, la Constanța.
#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #SportsBiz #sportsmarketing #sportsmanagement #businesssportiv #marketingsportiv #managementsportiv
Articolul precedentSports Business Drops #60
Articolul următorSports Business Drops #62
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).