Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 137.

  1. LeBron James este cel mai bine plătit baschtbalist din NBA în sezonul 2025-2026, cu 132.600.000 de dolari încasați din salariu și din contracte comerciale. Jucătorul lui Los Angeles Lakers e  urmat în top de Stephen Curry (Golden State Warriors, 109.600.000 de dolari) și de Kevin Durant (Phoenix Suns, 103.300.000 de dolari).
  2. Betano a fost partenerul principal al Campionatului Național de Baschet în Scaun Rulant, desfășurat la Sibiu între 7 și 9 noiembrie. Proiectul face parte din strategia extinsă de responsabilitate socială a operatorului de betting, derulată prin platforma „Imposibilul devine posibil. Pe Bune.”
  3. Kaufland România a semnat un parteneriat cu Federația Română de Tenis, sprijinind sportivele convocate să reprezinte țara noastră la Billie Jean King Cup (15-16 noiembrie, în Polonia). Colaborarea marchează lansarea platformei „Servește Inspirație”, prin care Kaufland conectează lumea sportului cu cea a carierei.
  4. Prem Rugby, prima ligă de rugby din Anglia, estimează venituri record de 200.000.000 de lire sterline în acest sezon. Salariul mediu al sportivilor a ajuns la 192.000 de lire sterline pe an, comparativ cu media de 177.000 de lire sterline dinaintea  pandemiei începute în 2020.
  5. Turneul Campionilor 2025 (care s-a desfășurat între 9 și 16 noiembrie) a avut un fond de premiere record, de 15.500.000 de dolari. Doar participarea în competiție le-a asigurat sportivilor câte 331.000 de dolari, câștigătorul fiind recompensat cu 5.071.000 de dolari.
  6. Fondul de investiții Sapphire Sport a trecut printr-un proces de rebranding, iar acum se numește 359 Capital. Acesta are active în valoare totală de 300 milioane de dolari, deținute la peste 30 de companii din industria sportivă, printre care City Football Group, Adidas sau Madison Square Garden.
  7. Snow League, competiția de sporturi de iarnă fondată în 2024 de snowboarder-ul american Shaun White, a adunat 15 milioane de dolari în urma unei strângeri de fonduri. Primul sezon a avut un fond de premiere de 2.200.000 de dolari, toți participanții fiind recompesați.
  8. Compania de tehnologie Fastbreak AI a alocat 40.000.000 de dolari pentru perfecționarea algoritmului unui soft dedicat organizării inteligente a programului echipelor sportive, care este folosit deja de organizații din 55 de ligi la nivel global.
  9. The National Women’s Soccer League, liga profesionistă feminină de fotbal din SUA, a acceptat înscrierea unei noi francize, care va proveni din Atlanta și va plăti o taxă de participare record, de 165.000.000 de dolari. Tot în acest an, a fost acceptată o franciză din Denver, care a achitat o taxă de 110.000.000 de dolari.
  10. Congo a semnat un parteneriat pe patru ani cu Lyon. Echipa din Ligue 1 va promova turismul în țara africană având pe spatele tricoului logo-ul „Congo, Brazzaville” și va deschide o academie de fotbal pentru băieți și fete în orașul Kintele.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing

Articolul precedentSports Business Drops #136
Articolul următorSports Business Drops #138
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).