Prietenul nostru “Windows” este sau nu un mare hot???? Bill Gates a platit o suma modica pe versiunea initiala. Realitatea este ca in aceeasi perioada, Steve Jobs a inventat un supercalculator( Apple), acesta avea sistem de operare gratuit si venea in pachet integrat(monitor si tower). Nu se putea vinde pe componente tocmai pentru ca Steve Jobs dorea sa controleze viitorul vanzand totul la pachet, nedorind sa lase brese in comercializare. Lui Steve Jobs ii datoram pc-urile de azi si iPhonurile, dar si el a “furat” de la Xerox foarte multe componente ale calculatorului de astazi, cea mai importanta fiind placa grafica.

Dar unde apare in povestea aceasta Bill Gates? Foarte simplu, Steve il pune pe Bill sa imbunatateasca sistemul. Acesta vede evolutia: icoane, foldere, sagetele, imagini si multe altele. Nu sta mult pe ganduri rupe colaborarea, neintentionat, dar complet neintentionat. Putin mai tarziu ajunge sa lanseze inaintea lui Steve, alaturi de IBM…. WINDOWS.

IBM vindea si dorea sa vanda mai multe sisteme, iar Bill facilita acest lucru cu o interfata prietenoasa, sora de sange cu sistemul de operare de la Apple.

Bill gandeste corect si vinde doar interfata Windows, nu doreste sa controleze tot sistemul de productie ca Steve. Lanseaza versiuni noi, il lasa liber(piratat in tarile sarace) si astfel ajunge sa controleze piata computerelor, putin asemanator cu un virus.

Windows controleaza in proportie de peste 80% toate computerele din lume, dar surpriza vine cand sub imperiul monopolului, Guvernul American si UE il obliga pe Bill sa imparta compania si sa plateasca niste amenzi usturatoare(pe baza legii antitrust) de miliarde de dolari.

Probabil lui Bill i s-a propus un schimb de informatii legat de baza de date si de sistemele sale de strangere de informatii de la utilizatori, iar el a refuzat.

S-a trecut la represalii, incercandu-se chiar dizolvarea si inchiderea Microsoft. In Rusia cei care i s-au impotrivit lui Putin au inghesuit puscariile, la americani li se intenteaza procese lungi si scumpe.

La final se pare ca Bill a stat tare, a negociat si a devenit tot mai puternic. In tot acest timp a aparut Netscape ca browser pentru zona online(pentru cei mai tineri un Internet Explorer pe bani, dar initiatorul nebuniei dezvoltarii WWW). Bill l-a terminat repede, a oferit gratuit la pachet Internet Explorer cu Windows. Oricat s-a zbatut Netscape sa castige, si in justitie, si in piata, la final a disparut.

Dupa cum vezi nuca tare nu cedeaza, iar eu cred ca asa a aparut Google. Iar Windows pentru prima data se clatina, pentru ca in noul mediu online, Google se pregateste sa faca si clatite.

Dupa Windows, a venit Google. Dupa Google, a venit Facebook. Am avut si Cambridge Analytics.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentFacebook, Hi5, MySpace si restul
Articolul următorOpinie: Twilight
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).