Mintea umana are multe secrete si foloseste multe trucuri pentru a ne da siguranta si stabilitate. In momentul in care se afla in situatii necunoscute, transmite puseuri de adrenalina care se transforma in sentimente de frica.

In clipa in care viata ne pune intr-o situatie asemanatoare, aceasta regrupeaza amintirile pentru a da stabilitate clipei si pentru a da siguranta. Daca am reactionat pozitiv prima data, atunci sentimentul de liniste planeaza. Daca insa am avut parte de un soc, in aceasta situatie avem sentimentul de a ne feri sau a ocoli momentul. Frica este in miscare. Creierul incearca sa ne protejeze inutil in 99% din timp. Frica este o stare de baza, inventata pentru a proteja in preistorie omul aflat in pericol iminent de a isi pierde viata. Pentru omul modern este de cele mai multe ori o bariera in fata succesului.

Dar sa ne intoarcem la trucurile mintii, in momentul in care clipim, un scurtcircuit apare in comunicarea imaginilor catre creier. Rezultatul, imaginea este lina in perceptia noastra, fara lipsuri sau lacune.

Creierul pune in miscare masina imaginatiei si alaturi de informatiile din trecut asambleaza prezentul, imbunatateste imaginea si pune informatie acolo unde nu este. Efectul este de zero lacune.

Cand insa imaginea este derulata in viteza sau scade puterea de procesare din cauza oboselii, creierul lenes aseaza informatiile intr-o forma cat mai simpla si rapida, dar care de foarte multe ori nu este si reala.

In 90% din cazuri asa apar accidentele auto. De cate ori nu am auzit sintagmele: „sunt sigur ca am trecut pe verde”, „nu am vazut pietonul” sau „am franat la timp dar ”

Cand oboseala apare, concetrarea scade. Mintea pune si aseaza informatie acolo unde nu are, apar erorile.

Pentru ca suntem obositi, campul vizual scade brusc cu 80%, iar mintea iti pune pe imagine filmul cunoscut.

Acelasi lucru se intampla cand suntem nervosi, iritati sau panicati. Viteza in cazul automobilului creaza senzatia de tunel, ceea ce altereaza mai mult de 90% din campul vizual.

Legea lui 80% – Daca vrei sa ai toate detaliile, sa nu iti scape nimic si sa iei cele mai bune decizii, nu te grabi si stai calm.

Mintea te va ajuta fara sa iti puna informatie acolo unde nu este.

Gheorghe Cristian

Articolul precedentCum arata cea mai puternica banca din Romania, puterea lui 7%
Articolul următorCum masuram audienta pe tv?
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).