Topul meu dupa 4 zile la Untold – 1St Edition.

1. Primul loc este la David Guetta care a mixat hit dupa hit( majoritatea personale). A simtit publicul, dar pacat ca a stat putin. A inchis festivalul, parca a fost scos din priza.

2. Al doilea loc, dar nu prea departe de primul, este Avicii. A a fost ceva ireal: lasere, fum, hituri , artificii, show video. A fost cu publicul si a fost vineri.

3. Al treilea loc merge la Dimitri Vegas( nici macar nu stiam de el pana acum) si Armin van Buren. Asteptam mai multe hituri de la Armin, dar a facut publicul sa stea pana dimineata(a mers la sufletul celor care asculta acest gen de muzica cu precadere). Armin a fost roman.

4. Locul 4 merge la Fedde Le Grand, habar nu aveam de el, a fost excelent. Il trec si pe ATB, pentru ca este un creator de hituri, dar nu mi s-a parut ca a mixat foarte bine. Am crescut cu muzica lui si cu sufletul nu este de gluma.

Cu certitudine am ratat numerosi artisti si multe momente bune in festival, dar din acest motiv, ma gandesc sa ma reintorc, chiar daca a fost extrem de obositor.

Artificii lansate pe beaturi, lasere, spectacol video sincronizat cu muzica. Sute de mii de watti si mii de oameni cantand intr-un singur loc m-au facut sa ma simt ca un copil de 7 ani, care a descoperit o jucarie noua si nu mai vrea sa se desparta de ea.

Clujul au dat o lovitura uriasa cu bani foarte putini pentru acest nivel si pentru rezultat, cel mai mare festival din Romania si din acest moment unul important in Europa.

Extrem de multe branduri au ratat momentul de a face istorie, dar cum poti sa vezi mai bine valoarea oamenilor de marketing?

Ursus a luat Oscarul pentru cel mai bun bloc-start dintre branduri, a fost title sponsor.

Banca Transilvania a mixat bine, alaturi a mai fost Coca Cola, Absolut, Winston, Red Bull si o serie de companii cu participare mai mica.

Vanzarile au fost imense, 7 locatii de spectacol, zeci/sute de mii de oameni, suflete inrolate de fericire, iar cel mai important lucru este ca nu am vazut nici-un semn de agresivitate.

 Despre organizare si planul de distractie

Am auzit de Guetta, ATB si Armin van Buren la Cluj, in plus un nume, Untold. Nu am planuit nimic, zilele au trecut, iar acum 2 saptamani ma gasesc invitat la festival.

Sun la diferite hoteluri, imi spun ca au rezervari din ianuarie si singurul disponibil este la 70 de km de Cluj. Wow, este abia prima editie.

O prietena rezolva cazarea si ajung la festival dupa cateva ore bune de condus.

A fost putin haos la inceput pentru un om care nu citise nimic legat de organizare, dar in cele din urma sunt inrolat cu o banda galbena la brat( pacat ca a trebuit sa merg prin necunoscut 20 de minute).

Ma enervez cand aflu ca trebuie sa iau un card, sa stau la coada, sa incarc bani pe el, sa stau iar la coada. M-am obisnuit cu cardul in cele din urma.

Dar usor, usor, intru in spiritul petrecerii si nu mai conteaza. Aceste aspecte dupa 4 zile pot sa spun ca nu mai au importanta. Spiritul multimii si spectacolul au anulat minusurile. La final vorbim de cel mai numeros public prezent la un eveniment din Romania(un eveniment impartit pe mai mult de 7 locatii). Nu am simtit ca am fost umilit, iar cozile nu au fost dezarmante.

Transportul local si traficul cu sens unic din Cluj au fost un minus mai mare, dar care au fost depasite si ele. Nu am vazut puncte de informare legate de oras, de restaurante, de atractiile locale, aproape nimic.

Programul mi s-a parut infernal pentru un om care are job, incepe joi si se termina duminica noaptea. Joi nu era de ratat si nici noaptea de duminica, am luat decizia corecta.

Cand vezi zecile de nume care au cantat, realizezi ca nu poti sa comprimi nimic, ar fi pacat.

Untold, povestea continua si vreau sa mai citesc din ea.

Cristian Gheorghe

P.S. Stiu ca a fost un chin pentru mii de clujeni, dar nu exista victorii fara victime colaterale.

Articolul precedentMarketing Sportiv: Beko si Barcelona
Articolul următorTime-lapse Romania – Grecia
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).