Printre multele plimbari pe care le fac, din cand in cand, in sala de asteptare, imi cad in maini reviste interne ale partenerilor. Unele au zeci de pagini cu audiente si sunt bine construite. Continutul lor imi atrage atentia deoarece atunci cand in discutie este o multinationala, acestea au rolul de a transmite mai usor informatia in cadrul corporatiei.

Printre informatiile care sunt legate de managementul intern, de foarte multe ori petrec minute in sir in fata unor studii si rezultate care sunt foarte greu de accesat in alte conditii.

Astfel, am descoperit cu placere faptul ca unele materiale sunt legate de sport.

Asa am descoperit ca cele mai mari retele de televiziune din SUA( ABC, FOX, NBC si CBS) au inregistrat venituri de peste 8,47 miliarde de dolari din transmisii sportive, aproximativ 37% din cifra de afaceri provine din acest tip de transmisii.

49 din TOP 50 transmisii live din SUA au fost meciuri din NFL.

Mai mult, studiile Gallup indica o crestere a vanzarilor cu 35-50% in cazul brandurilor care au decis sa comunice prin sport. 67 de miliarde de dolari este valoarea sponsorizarilor in sport la nivel global, 21,5 miliarde provenind doar din SUA.

In Romania, recordul de audienta il reprezinta incepand din aceasta vara meciul Echipei Nationale la Euro2016 din deschiderea campionatului, meci transmis de PRO TV.

In TOP 10 in Romania troneaza cu insistenta Romanii au talent(PRO TV), dar cu precizarea ca majoritatea emisiunilor nu au fost LIVE.

Aud des ca fotbalul romanesc nu mai are audienta sau ca nu este urmarit, in cele ce urmeaza desfintez cu date din SUA, cat de urmarit este fotbalul in Romania.

  • audiente NIELSEN, top emisii sportive in data de 28 iulie pe retelele de cablu din SUA

SUA are in panelul de audienta 40.000 de case, care sunt conectate la 100.000 de oameni, 1 singur om scaleaza 3000 de americani. Dupa cum se vede mai sus, audienta celui mai urmarit program este de 0.22 puncte audienta.

Pentru cei care nu sunt familiarizati, media meciurilor din Liga 1 depaseste 1 punct rating pe fiecare meci, tot prin intermediul unor canale de pe retelele de cablu. O medie foarte buna la nivel european.

Cristian Gheorghe

PS: Date preluate din BLINK10, The Sports Connection – Misha Sher, Head of Sports MediaCom EMEA

Articolul precedentCum arata fanii de muzica live la nivel global
Articolul următorCat valoreaza lumea barbatilor
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).