Vine iar targul de turism, de frunza noastra nu mai stim nimic. Dupa foarte multe milioane cheltuite nu avem mai nimic la nivel de strategie. As vrea si eu dupa atatia ani, una sau doua idei cu care sa mergem in lume.

Nu, nu suntem cei mai corupti! Nu, nu suntem in epoca de piatra. Este adevarat nu prea avem drumuri, dar avioanele zboara pe la Cluj, Constanta, Sibiu, Iasi… Nu avem drumuri, avem avioane…

Oricum, strainii nu vin aici cu masinile. Au trecut 25 de ani si nimic. Avem o sansa ca dupa problemele din Turcia sa mutam cateva zeci de mii de turisti in Romania, dar nu prea ne place regimul all inclusive. Hotelierii nostri iubesc sa incaseze cu un multiplu de 3-4 in weekend.

Acum un an, vedeam din greseala o pozitionare a bulgarilor, facuta pe picior, dar foarte eficienta. Au furat pur si simplu din interiviurile celor care i-au vizitat parerea lor despre Bulgaria. Au facut un montaj si voila.

Care este marea diferenta intre noi si bulgari?

Pai… noi nu trebuie sa luam interviuri la vedete care sunt prin trecere in Romania, o avem pe Inna, au fost O-zone, il avem pe Horia Tecau sau pe Simona Halep. Am putea sa mai punem cativa romani pe val, ca sa nu ne legam de trecut.

Daca mai adaugam cateva lucruri despre unicitatea noastra cred ca putem sa dam lovitura. Peste tot in lume, in fiecare aeroport, vom gasi City Pass-uri, ma intreb cate orase din Romania au asa ceva sau daca Romania stie la aceasta ora 10 locatii unice care trebuie vizitate? Bucuresti? Iasi? Cluj? Constanta?

Am trecut 2 zile pe la Munchen, pe pliante se promova fara discretie “MunchenCapitala Miscarii Naziste” sau lagarul de concentrare de la Dachau. Am avut un gust amar, noua ne rusine cu gropile noastre, iar ei vand bilete la cea mai mare tragedie din istoria mondiala. Ei au fost cei care au nascut si condus teroarea. Bineinteles, Hitler si Himmler sunt prezentati incolor, se vorbeste la persoana a III-a, ei nu sunt nemti.. sunt nazistii aceia groaznici, nu au fost ai nostri. Noi suntem altii. Nemtii nu au fost nazisti, doar Hitler, Goebbels si Himmler au fost.

Ei vand bilete legate de cea mai mare atrocitate din ultimii 200 de ani.

Repet, ei vand bilete, si noua ne este rusine de umbra noastra.

Sunt inca multe lucruri simple pe care nu le facem. Pana la frunze si palmieri, hai sa luam telefonul si sa vorbim natural despre noi, cu bune si cu rele.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentCum arata ADN-ul unui Fan
Articolul următorViitorul este despre eSports
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).