Te rog sa imi spui o poveste frumoasa despre Romania, trebuie sa existe macar un lucru frumos pe care ai vrea sa il povestesti. Pune putina sare, piper, suflet si emotie. Cu ce ai ramas?

M-am saturat sa plec in vacanta si sa realizez ca avem una dintre cele mai frumoase tari, dar nu stim sa o vindem turistic.

Nu a existat loc din lume unde localnici sa nu imi fi imbracat o poveste langa un peisaj deosebit.

Avem istorie. Avem plaja. Avem munti. Avem o tara verde.

Avem aeroporturi la Constanta, Cluj, Iasi si mai putem adauga. Nu prea am vazut turisti care sa mearga in insulele din Grecia sau in zona turistica din Turcia cu masinile personale, majoritatea vin cu curse charter.

Turistii englezi, germani sau din tarile nordice calatoresc cu avionul. Au la dispozitie pachete mult mai ieftine de cazare decat localnicii turci sau greci, dar vin si cheltuiesc sume imense.

Nu sunt determinati de o plaja fantastica, de o apa incredibil de clara sau de hoteluri luxury. Totul este legat de consum si de povesti construite frumos pe locuri care par unice.

Nu avem sistem all inclusive si nu avem trasee turistice, adica singurele argumente care vand.

Inca nu am vazut prea multi turisti britanici si nemti inghesuindu-se pe plaja, dar am vazut autocare pline cu ei aflate intr-o miscare de furnicar in jurul oricarei zone care ar fi putut transmite o poveste.

Trebuie sa promovam Romania consistent, punand la un loc povestile istorice, cu peisajele unice din Romania.

Trebuie sa renuntam la figura acra care ne aduce meniul si sa punem in locul ei un zambet cald cu poveste. In loc sa cheltuim bugete imense pe Ministerul de Externe, mai bine investim in sport, cultura si promovare turistica. Ele dau imaginea unei tari, o repozitioneaza si ii dau valoare.

Cristi Gheorghe

Articolul precedentSponsorship: Ziua cand am depasit America
Articolul următorFiinta care nu cuvanta
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).