1. Apple a lansat o aplicație de sport de tip live scores care poate fi instalată gratis pe dispozitivele cu sistem de operare iOS. Softul este integrat și Ć®n alte servicii, precum TV app și News app, preluĆ¢nd preferințele utilizatorului pentru a afișa prioritar rezultatele echipei favorite.Ā 
  1. Numărul contractelor de sponsorizare Ć®n sportul profesionist feminin a crescut cu 22% Ć®n 2024 față de anul anterior. Cea mai mare creștere, de 34%, a fost raportată de circuitul de tenis WTA. 
  1. Cluburile din Bundesliga intenționau să vĆ¢ndă 8% din drepturile tv fondului de investiții CVC Capital Partners, pentru un miliard de euro. Afacerea a căzut, Ć®n urma protestelor fanilor.
  1. Achiziționarea a 25% din acțiunile lui Manchester United de către Jim Ratcliffe a fost oficializată. Afaceristul britanic plătește 1,65 miliarde de dolari pentru a controla tot ce ține de activitatea sportivă propriu-zisă a clubului din Premier League.
  1. Compania de servicii financiare JP Morgan Chase & Co a devenit sponsor principal al lui Inter Miami (MLS). Arena echipei pentru care joacă Lionel Messi se va numi Chase Stadium.
  1. Nike va concedia peste 1.500 de angajați. Board-ul producătorului de echipament sportiv estimează că, Ć®n urma restructurării afacerii, vor fi economisite două miliarde de dolari Ć®n următorii trei ani.
  1. Beats, brand care aparține de Apple, va produce căști audio personalizate pentru fiecare franciză din Major League Soccer. Primele cluburi care vor beneficia de astfel de gadgeturi vor fi Atlanta United, Columbus Crew, Inter Miami, Los Angeles FC, Nashville SC, New York City, St Louis City și Toronto FC.
  1. CONCACAF, structura care reunește federațiile de fotbal din America de Nord, America Centrală și Caraibe, a semnat un contract de sponsorizare cu brandul saudit Aramco, o companie din sectorul petrolier. Aceasta va sponsoriza atĆ¢t turneele de seniori, cĆ¢t și competițiile U20 și U17.
  1. Real Madrid este clubul cu cele mai mari venituri Ć®nregistrate Ć®n 2023, de 841 de milioane de euro. Podiumul este completat de Manchester City (cu 836 milioane de euro) și de FC Barcelona (815 milioane). Ā 

#SUNTEMSPORT #sportsbusiness #sportsmarketing #sportsmanagement #sportsbusinessacademy #sportsbiz

Articolul precedentSports Business Drops #44
Articolul următorSports Business Drops #49
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar Ć®ncepĆ¢nd cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuĆ¢nd sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa RomĆ¢niei si Echipa Naționala a RomĆ¢niei), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).