Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 98.
- Jamal Musiala (21 de ani) și-a prelungit contractul cu Bayern Munchen până în 2030. Internaționalul german va primi 25.000.000 de euro pe an, ca și golgheterul Harry Kane. Musiala era plătit până acum cu aproximativ 10.000.000 de euro pe sezon.
- Spartan a intrat în rândul partenerilor lui Dinamo. Este a doua echipă din Superligă prin care lanțul de restaurante fast-food își promovează imaginea, după Rapid.
- Fondul Public de Investiții din Arabia Saudită și guvernul statului Singapore se numără printre investitorii într-o nouă ligă internațională de baschet, care ar urma să alinieze la start 6 echipe masculine și 6 feminine. Organizatorii estimează că se vor baza pe un capital de 5 miliarde de dolari.
- Max Verstappen, de la Red Bull Racing, este cel mai bine plătit pilot din Formula 1 în 2025, cu un salariu de 65.000.000 de dolari pe an. În top urmează doi piloți de la Ferrari, Lewis Hamilton (60.000.000 de dolari/an) și Charles Leclerc (34.000.000 de dolari/an).
- ScorePlay, companie care creează conținut cu tematică sportivă cu ajutorul Inteligenței Artificiale, a adunat 13.000.000 de dolari în urma unei strângeri de fonduri. Printre investitori s-au numărat mai mulți atleți și entități precum BYL Ventures, societate deținută de baschetbalistul Giannis Antetokounmpo, și Federația Internațională de Baschet.
- Aitana Bonmati (Spania) este jucătoarea de fotbal cu cel mai mare salariu. Câștigătoarea Balonului de Aur primește 1.100.000 de dolari pe an la FC Barcelona. Pe locul secund în top se clasează conaționala Aitanei, Alexia Putellas (FC Barcelona, 800.000 de dolari/an), podiumul fiind completat de australianca Sam Kerr (Chelsea, 565.000 de dolari/an).
- Super Bowl LIX a făcut o audiență record. Peste 126.000.000 de telespectatori au urmărit victoria celor de la Philadelhpia Eagles în fața lui Kansas City Cheifs (40-22). Recordul anterior, de 123.700.000 de privitori, fusese stabilit anul trecut.
- Suzuki România a devenit partener oficial de mobilitate al Federației Române de Ciclism. Constructorul de automobile s-a angajat să susțină activitățile și competițiile FRC prin intermediul flotei de autoturisme Suzuki Swace, oferind astfel sprijin logistic și vehicule fiabile pentru desfășurarea evenimentelor de ciclism.
- Pentru prima dată în ultimii 27 de ani, Nike a avut spot publicitar în timpul Super Bowl 2025. Mesajul principal a fost de încurajare pentru atleții de pretutindeni, care au fost sfătuiți să nu se lase doborâți de remarcile de genul „Nu poți”. În clip au apărut zece sportive, printre care Aryna Sabalenka (tenis), Caitlin Clark (baschet) și Sabrina Ionescu, baschetbalistă de origine română care joacă în WNBA.
- Netflix ia în calcul să achiziționeze drepturile de televizare pentru cursele de Formula 1, în contextul în care contractul de 90.000.000 de dolari semnat de forul automobilistic cu ESPN va expira la finalul anului 2025. Platforma de streaming are deja legături cu F1, producând documentarul „Drive to Survive”.
Citeste si stirile de saptamana trecuta.
#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv