Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 97.

  1. Moet&Chandon este șampania oficială a Formulei 1 în campionatul 2025, fiind reluată o colaborare care a mai funcționat în anii 1966 și 2020. Totodată, brandul va sponsoriza Marele Premiu al Belgiei. Sezonul trecut, vinul spumant oficial al competiției a fost Ferrari Trento.
  2. Căutările online în legătură cu WNBA, liga nord-americană feminină de baschet, au înregistrat o creștere de 322% în 2024, comparativ cu anul precedent. Topul sintagmelor sportive cu cea mai mare creștere în căutări este completat de „Campionatul Mondial de Padel” (282%) și de „Ultimate Tennis Showdown” (246%).
  3. Primul meci al Angliei din noua ediție a Turneului Celor Șase Națiuni la rugby, 22-27 cu Irlanda, a avut un vârf de audiență de 5.200.000 de telespectatori în rețeaua ITV. Victoria categorică a Franței contra Țării Galilor (43-0) a fost urmărită de 3.800.000 de pasionați ai acestui sport în „minutul de aur”.
  4. Jocurile cu tematică sportivă de pe platforma Roblox au înregistrat peste 500.000.000 de ore de activitate din partea utilizatorilor în anul 2024. Vârsta medie a acestora a fost 18 ani. Potrivit agenției Futures Sport&Entertaniment, brandurile prezente în jocurile menționate au beneficiat de o expunere media în valoare de 300.000.000 de dolari.
  5. FC Nurnberg a plătit 18.000.000 de euro către PAOK Salonic pentru transferul definitiv al lui Stefanos Tzimas, care evolua la echipa antrenată de Miroslav Klose sub formă de împrumut. În ziua următoare, clubul german l-a vândut pe atacantul grec la Brighton (Premier League) cu 25.000.000 de euro, realizând un profit rapid, de 7.000.000 de euro.
  6. Simona Halep s-a retras din tenis după ce a câștigat 40.232.663 de dolari din premii, potrivit WTA Tennis. Românca a cucerit două titluri de Grand Slam, la Roland Garros în 2018 și la Wimbledon în 2019. A mai jucat două finale la Roland Garros (2014 și 2017) și una la Australian Open (2018).
  7. Gillette a revenit ca partener oficial licențiat de produse de bărbierit al Champions League la fotbal, după o colaborare inițială cu UEFA derulată în 2019. Brandul american completează o listă de parteneri de elită ai competiției: Heineken, PlayStation, Lay’s, FedEx, Mastercard și Qatar Airways.
  8. Brandurile au plătit până la 8.000.000 de dolari pentru un spațiu de publicitate tv de 30 de secunde în pauza Super Bowl LIX, disputată pe 9 februarie, între Kansas City Chiefs și Philadelphia Eagles. Prețul spoturilor publicitare premeci și postmeci a fost de aproximativ 4.000.000 de dolari.
  9. Cel mai interesant meci din fiecare rundă a Major League Soccer (MLS) se va juca duminică seara și va putea fi urmărit pe Apple TV inclusiv de clienții care nu și-au achiziționat un abonament MLS Season Pass. MLS și Apple au în derulare un parteneriat global pe 10 ani, în valoare de 2,5 miliarde de dolari.
  10. Cu o medie de 34.126 de spectatori la partidele disputate în faza principală a Europa League, FCSB se află pe locul 11 în topul audiențelor. Pe prima poziție este Manchester United, la meciurile căreia au venit, în medie, 73.076 de fani. Podiumul este completat de AS Roma (61.260) și de Eintracht Frankfurt (56.488).

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.


    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #96
Articolul următorSports Business Drops #98
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).