Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 95.

  1. Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) din România a anunțat semnarea parteneriatului cu banca digitală Salt Bank, care devine astfel banca oficială a Superligii. Salt Bank a fost lansată în 2024, aceasta fiind prima interferență cu zona sportului.
  2. Guvernul României are în derulare sau urmează să semneze contracte de finanțare pentru obiective de infrastructură sportivă în valoare de aproximativ 1,8 miliarde euro. Investițiile vizează bazine de înot, săli, patinoare și complexuri sportive.
  3. Dallas Cowboys (NFL) conduce în topul Forbes al celor mai profitabile cluburi sportive, cu un câștig net de 564.000.000 de dolari în 2024. Pe locul secund este Los Angeles Rams (NFL, 286.000.000 de dolari profit), iar pe poziția a treia este New England Patriots (NFL, 261.000.000 de dolari). Prima echipă de fotbal din top este Manchester United (locul 7, 187.000.000 de dolari profit).
  4. Campionatul Franței are o audiență sub așteptări pe DAZN. Ligue 1 a atras numai 400.000 de abonați până la finalul lunii noiembrie, iar deținătorul drepturilor tv a solicitat o renegociere a contractului în valoare de 400.000.000 de euro/an. În cazul în care Liga Profesionistă Franceză nu va fi de acord să primească mai puțini bani, DAZN are dreptul să termine parteneriatul după doi din cei trei ani agreați inițiali.
  5. Compania saudită de telecomunicații Zain KSA a devenit sponsor regional al clubului Inter Milano. În 2024, gruparea milaneză a obținut licența din partea Ministerului Investițiilor pentru a desfășura activități comerciale în Arabia Saudită.
  6. Bundesliga este prima ligă europeană de fotbal prezentă pe platforma Roblox. Jocul dedicat a înregistrat peste 1.300.000 de accesări în primele patru zile după lansare. FIFA și NFL sunt alte organizații sportive care au parteneriate cu generatorul de lumi virtuale.
  7. BKT este cel mai recent brand intrat pe lista sponsorilor Six Nations. Producătorul de anvelope va acorda premiul BKT Award pentru cei mai promițători jucători și jucătoare din competiția de rugby la care participă Anglia, Irlanda, Scoția, Țara Galilor, Italia și Franța.
  8. Nascar a lansat canalul de streaming Nascar Channel, pe care vor fi transmise curse clasice, reluări ale curselor din sezonul curent și filme documentare. Conținutul este gratuit și poate fi urmărit fără o înregistrare prealabilă pe platformă.
  9. FCSB a câștigat până acum 8.745.000 de euro din participarea în Europa League. Calificarea pe taboul principal i-a adus campioanei României 4.300.000 de euro. Aceasta a mai luat 2.100.000 pentru cele 14 puncte obținute. Restul provine din market pool, din preliminariile europene și din bonusul acordat pentru că va termina mai sus de locul 25.

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

Articolul precedentSports Business Drops #94
Articolul următorSports Business Drops #96
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).