Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 94.

  1. Compania de contrucții maghiară Duna Group a intrat pe lista sponsorilor lui Sepsi Sfântu Gheorghe. În ultimul bilanț contabil, gruparea din Covasna a raportat venituri de 1.800.000 de euro din sponsorizări.
  2. Prima Cupă Mondială a Națiunilor Kings League (fotbal 7 vs 7) a fost urmărită de 100.000.000 de fani pe platformele de streaming și a generat 1,5 miliarde de vizualizări pe rețelele de socializare. La finala Brazilia vs Columbia (scor 6-2) au fost peste 40.000 de spectatori pe stadionul lui Juventus Torino. Competiția a fost creată de Gerard Pique, fostul fotbalist al Barcelonei.
  3. Compania media BeIN Sports va plăti 98.500.000 de euro pe an pentru a transmite un meci din fiecare etapă a Ligue 1, până în 2029. Celelalte 8 partide sunt preluate de DAZN, care achită 400.000.000 de euro anual.
  4. Maverick Carter, partenerul de afaceri al lui LeBron James, este consilierul unui grup de investitori care intenționează să creeze „F1-style”, o ligă internațională de baschet care să concureze în viitor cu NBA. Fondatorii au ca obiectiv să atragă o finanțare de 5 miliarde de dolari.
  5. Boxeurul Antony Joshua a devenit coproprietar al echipei de padel AD/vantage, alături de fostul tenisman Andy Murray, de antrenorul de tenis Deniel Vallverdu și de omul de afaceri Arran Yentob. AD/vantage este câștigătoarea competiției Hexagon Cup, care are fond de premiere de 1.200.000 de dolari.
  6. FC Barcelona a vândut o mare parte din cele 9.600 de locuri premium de pe arena „Camp Nou”, care este în curs de modernizare. Investitori din Emiratele Arabe Unite și din Qatar au plătit 100.000.000 de dolari pentru a-și rezerva locuri VIP pentru următorii 20 de ani.
  7. Snow League, competiția de snowboarding și freeskiing creată de Shaun White, a primit o finanțare de 15.000.000 de dolari din partea unui grup de investitori. Unul dintre cei mai buni practicanți de snowboarding din lume, White a anunțat că la ediția inaugurală din luna martie vor participa 36 de sportivi și sportive de elită, evenimentul fiind transmis live de NBC Sports.
  8. Nicușor Dan, primarul municipiului București, a anunțat că Arena Națională a încasat aproximativ 1.200.000 de euro în 2024 din 43 de evenimente, 28 de meciuri de fotbal și 3 concerte (două ale lui Coldplay și unul al lui Ed Sheeran).
  9. The Professional Darts Corporation (PDC) a extins contractul pentru drepturi tv cu Sky Sport. Potrivit The Telegraph, noua înțelegere, care va intra în vigoare înainte de Campionatului Mondial din decembrie 2025 – ianuarie 2026, valorează minim 125.000.000 de lire sterline.
  10. Prima ediție a WWE Monday Night Raw a înregistrat o audiență globală de 4.900.000 de privitori pe Netflix. Gala de wrestling a fost urmărită în 2.600.000 de gospodării din SUA, fiind cel mai vizionat episod produs de rețeaua de streaming în ultimii 5 ani.
#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #SportsManagement

Articolul precedentSports Business Drops #93
Articolul următorSports Business Drops #95
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).