Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 93.

  1. Nike a semnat un contract exclusiv de sponsorizare cu echipa feminină de ciclism FJ-Suez. Este prima colaborare a producătorului de echipament sportiv cu o echipă profesionistă din această disciplină, după ce în aprilie 2024 a semnat un contract comercial cu ciclista Demi Vollering.

    2. Derek Chang a fost numit președinte și CEO la Liberty Media, compania care deține Formula 1. Fost CEO al NBA China, Chang va prelua de la 1 februarie poziția rămasă vacantă după plecarea de la finalul anului 2024 a lui Greg Maffei.

    3. EuroLeague a extins până la finalul sezonului 2035-2036 parteneriatul cu agenția IMG, care are ca obiective principale comercializarea drepturilor media și promovarea vizibilității brandului competiției de baschet intercluburi. Reînnoirea colaborării dintre cele două părți vine în contextul în care National Basketball Association (NBA) dorește să înființeze propria ligă de baschet în Europa.

    4. Potrivit unui raport al agenției Ampere Analysis, platformele de streaming au investit anul trecut aproximativ 10 miliarde de dolari în drepturi de televizare pentru evenimente sportive. În 2025, fondurile rezervate achiziționării acestui tip de conținut pot depăși 11 miliarde de dolari.

    5. Meciul dintre Inter Milano vs AC Milan (2-3), din Supercupa Italiei, a fost urmărit live de 24.841 de spectatori pe „King Saud University Stadium”, în Arabia Saudită. Arena are o capacitate totală de 26.100 de locuri.

    6. Cafu, căpitanul echipei naționale de fotbal a Braziliei campioană mondială în 2002, a fost numit ambasador Superbet în „Țara cafelei”. Compania de betting fondată în România va fi unul dintre operatorii licențiați în această țară în 2025, odată cu reglementarea activității de gambling.

    7. Clubul West Ham (Premier League) a raportat un profit de 57.200.000 de lire sterline pentru anul financiar 2023-2024. Cea mai importantă sursă de venit a fost reprezentată de drepturile de televizare, în valoare de 167.000.000 de lire sterline.

    8. Clubul brazilian Botafogo a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din istoria sa, cu Vbet. Compania de betting va plăti 27.000.000 de dolari în următorii trei ani. Suma poate ajunge la 34.200.000 de dolari, în funcție de performanțele pe plan intern și internațional.

    9. Super Bowl LVIII, finala campionatului de fotbal american, a fost evenimentul sportiv cel mai urmărit pe teritoriul SUA în 2024, adunând în fața ecranelor 127.700.000 de privitori. De altfel, 80 din primele 100 de transmisiuni cu cele mai mari audiențe în America, pe durata anului trecut, au avut tematică sportivă.

    10. Major League Soccer (MLS) a obținut venituri record de 665.000.000 de dolari din sponsorizări în 2024, cu 18% mai mari față de 2023 și cu 44% mai ridicate comparativ cu anul 2022. Lionel Messi (Inter Miami) a fost jucătorul cu cele mai multe contracte comerciale active, 21.

    Powered by Sports Business Academy

    #SUNTEMSPORT #sportsbusiness #businesssportiv #sportsmarketing #marketingsportiv #managementsportiv #sportsmanagement

    Articolul precedentSports Business Drops #92
    Articolul următorSports Business Drops #94
    Cristian Gheorghe
    A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).