Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 90.

1. Formula 1 a extins până în 2030 parteneriatul cu platforma de criptomonede Crypto.com, care sponsorizează Marele Premiu de la Miami. Semnat în 2021, contractul curent expiră în 2025 și are o valoare de 100.000.000 de dolari.

2. Brandul Golden State Warriors este cel mai valoros din NBA, fiind evaluat la 9,14 miliarde de dolari. Valoarea medie a francizelor din campionatul de baschet nord-american este de 4,6 miliarde de dolari, cu 15% mai mare față de 2023.

3. Baller League, competiția de fotbal 6 vs 6 care se va lansa în Anglia și SUA anul viitor, a atras finanțări de peste 33.000.000 de dolari. Un astfel de campionat se desfășoară deja în Germania, printre organizatori fiind Mats Hummels și Lukas Podolski.

4. Friedkin Group a achiziționat 98,8% din acțiunile clubului Everton, într-o tranzacție de peste 400.000.000 de lire sterline. Miliardarul american Dan Friedkin va fi președintele Consiliului de Administrație al grupării din Premier League.

5. Firma A22 Management, care intenționa să organizeze European Super League, a cerut permisiunea FIFA și UEFA pentru înființarea unei noi competiții, Unify League. Aici ar urma să participe 96 de cluburi, care se vor califica pe baza rezultatelor obținute în ligile domestice.

6.Omul de afaceri Dan Șucu a achiziționat 77% din acțiunile clubului italian Genoa, plătind 40 de milioane de euro. Acționar majoritar și la Rapid București, Șucu este al zecelea patron străin de club din Serie A 2024-2025.

7.Compania turcească Saran Media Group a achiziționat drepturile de televizare pentru Premier League și FA Cup în România. Contractul este valabil începând cu sezonul 2025-2026, timp de trei ani. În prezent, meciurile din Premier League sunt transmise în țara noastră de Digisport.

8.Organizatorul Cupei Ligii engleze (feminin) la fotbal a semnat un contract de sponsorizare de peste 1.000.000 de lire sterline pe sezon cu rețeaua de restaurante Subway. Competiția se va numi Subway Women’s League Cup. Fostul sponsor prinicipal, Continental Tyres, oferea 500.000 de lire sterline pe sezon.

9. FCSB a semnat un contract cu agenția de scouting VLM Next Gen, specializată în descoperirea tinerelor talente din mai multe țări, precum Norvegia, Danemarca, Islanda, Olanda și Estonia. Cel mai valoros jucător descoperit și impresariat de compania italiană este Ben Doak (19 ani, Middlesbrough, cotă de piață 10.000.000 de euro).

10. Lidl a devenit partener oficial al Campionatului European feminin de fotbal 2025, alături de Adidas, Amazon, AXA, Booking, EA Sports, Euronic, Grifols, Heineken, Hublot, Just Eat, Lay’s, PlayStation și Visa. Swissquote a devenit partener oficial național pentru Elveția, alături de Miele Switzerland și Swisscom.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #sportsmarketing #sportsmanagement

Articolul precedentSports Business Drops #89
Articolul următorSports Business Drops #91
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).