Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 89.

  1. Consumul de conținut sportiv pe televizoarele conectate la Youtube a crescut cu 30% în 2024, compararativ cu anul precedent. Platforma de streaming a anunțat că s-au înmulțit în special vizualizările pentru rezumatele jocurilor și pentru interviurile de după meciuri.

2. Fotbalul jucat de fete este al cincilea sport ca audiență din Marea Britanie în 2024. La meciurile din acest an au asistat 2,12 milioane de fani, cu 38% mai mulți decât în 2023. Fotbalul jucat de băieți este în continuare cel mai popular, aducând aproximativ 55 de milioane de microbiști în arene. Audiența totală a sportului profesionist a atins 77,7 milioane de spectatori.

3. Sports Illustrated plătește peste 100 de milioane de dolari pentru ca arena de 25.000 de locuri a francizei New York Red Bulls (Major League Soccer) să se numească Sports Illustrated Stadium în următorii 13 ani.

4. „Campionatul European de Fotbal” este sintagma cea mai căutată pe Google de pe dispozitivele cu IP de România în anul 2024. „Jocurile Olimpice” se află pe locul 4 în topul căutărilor.

5. Comitetul Internațional Olimpic (CIO) a raportat venituri de 7,6 miliarde de dolari pentru ciclul olimpic 2021-2024 și a anunțat că are deja asigurate încasări de 6,2 miliarde de dolari pentru perioada 2029-2032.

6. FC Argeș Basketball, alături de asociația suporterilor Cuibul Vulturilor, a lansat campania umanitară „Dăruiește un zâmbet”, pentru familiile nevoiașe și copiii orfani. În perioada 14-28 decembrie 2024, la Pitești Arena sunt amplasate două cutii speciale, unde pot fi donate haine, alimente neperisabile, dulciuri sau bani.

7. Premier League și Rezzil au lansat jocul oficial „Premier League Player”. Prin intermediul dispozitivelor de Realitate Virtuală, fanii pot intra în pielea fotbaliștilor din campionatul Angliei pentru a participa la antrenamente și pentru a îndeplini diverse provocări. Sunt licențiate toate cele 20 de echipe și toate stadioanele din Premier League.

8. Fanii lui Manchester City pot crea design-ul celui de-al treilea rând de echipament al echipei, folosind platforma Puma AI Creator. Oficialii clubului din Premier League vor alege unul dintre modelele propuse de suporteri.

9. Jucătorul dominican de baseball Juan Soto a plecat de la New York Yankees la New York Mets (Major League Baseball) și va primi 765 de milioane de dolari în următorii 15 ani, acesta fiind cel mai valoros contract din istoria sportului. Soto a încasat 75 de milioane de dolari în momentul în care a semnat pentru Mets.

10. Francizele din Major League Soccer (MLS) au încasat 665 de milioane de dolari din sponsorizări, cu 13% mai mult decât în sezonul precedent. Chicago Fire a încheiat parteneriate cu 40 de sponsori noi în 2024. La nivel individual, Lionel Messi este sportivul cu cele mai multe contracte comerciale, 21.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #MarketingSportiv #ManagementSportiv #SportsManagement

Articolul precedentSports Business Drops #88
Articolul următorSports Business Drops #90
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).