Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 88.

1. Asistența medie în cele trei partide jucate acasă de FCSB în Europa League a fost de 38.327 de spectatori. Doar 9 echipe participante la această competiție au cifre mai bune pe teren propriu. Campioana României a reușit două victorii și un egal pe „Arena Națională”: 4-1 cu RFS (Letonia), 2-0 cu Midtjylland (Danemarca) și 0-0 cu Olympiacos (Grecia).

2. Dinamo a încheiat un parteneriat cu Driblab, un serviciu de statistici fondat în Madrid. Departamentele de Scouting, Data Analysis și Performance Analysis ale clubului bucureștean vor beneficia de informațiile acestui partener.

3. JioStar, rețea formată prin fuziunea Disney Star și Viacom18, a achiziționat drepturile de televizare pentru meciurile din Premier League pe teritoriul Indiei, începând cu sezonul 2025/2026. Contractul se întinde pe 3 ani și are o valoare de 65 milioane de dolari.

4. Rețeaua DAZN a achiziționat pentru un miliard de dolari drepturile exclusive de televizare pentru meciurile de la Cupa Mondială a cluburilor 2025. Vor fi transmise toate cele 63 de partide ale competiției care se va desfășura în SUA, în perioada 15 iunie – 13 iulie.

5. Mircea Lucescu, antrenorul echipei naționale de fotbal a României, a devenit ambasador şi acţionar minoritar al producătorului de vinuri Purcari.

6. Liga MX, organizatorul campionatului de fotbal al Mexicului, a semnat parteneriate cu fondul de investiții Apollo Global Management și cu National Football League (NFL). Fotbalul mexican va beneficia astfel de o infuzie de capital însemnată și de consultanță în domeniul managementului.

7. Potrivit unui studiu al organizației Play the Game, Arabia Saudită are în derulare peste 900 de contracte de sponsorizare cu entități sportive din toată lumea, ca parte a strategiei de a obține vizibilitate și influență la nivel global prin intermediul acestei industrii. Cele mai multe fonduri sunt direcționate spre fotbal, box și eSports.

8. Audi a confirmat că Fondul Public de Investiții din Qatar se află printre acționarii minoritari ai francizei Sauber, care va participa în circuitul de Formula 1 începând cu anul 2026. Qatarezii au achiziționat 30% pentru aproximativ 360 de milioane de dolari.

9. WTA Ventures, departamentul comercial al Women’s Tennis Association (WTA), a anunțat încasări mai mari cu 24% față de anul anterior. Circuitul profesionist feminin va introduce în curând un pachet de sponsorizare pentru parteneri premium.

10. Dominicanul Juan Soto a semnat un contract record cu clubul New York Mets din Liga profesionistă nord-americană de baseball (MLB), pentru suma de 765 de milioane de dolari şi pentru o perioadă de 15 ani.


#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #MarketingSportiv #ManagementSportiv #SportsManagement

Articolul precedentSports Business Drops #87
Articolul următorSports Business Drops #89
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).