Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 87.

1. Rețeaua Sky Sport este dispusă să achite 25.000.000 de lire sterline, dublu față de cât plătește în prezent, pentru a păstra drepturile de televizare pentru Campionatului Mondial de Darts. Corporația Profesionistă de Darts, care organizează competiția, este de părere că poate încasa 45.000.000, în contextul interesului crescut manifestat de companiile media.

2. Producătorul german de echipament sportiv Puma va fi sponsorul tehnic al naționalelor feminine și masculine de fotbal, fotbal pe plajă și futsal ale Portugaliei, începând cu 1 ianuarie 2025. Federația lusitană nu a mai prelungit parteneriatul cu Nike, inițiat în anul 1997.

3. Manchester United a raportat pierderi de 6.900.000 de lire sterline în primul sfert al anului financiar 2024-2025. Ratarea participării în Champions League a dus la venituri mai mici cu 20,4% din drepturi de televizare. De asemenea, veniturile comerciale s-au diminuat cu 5,6% comparativ cu perioada similară din sezonul trecut.

4. Marele Premiu de Formula 1 din Las Vegas din weekend-ul trecut a avut o audiență cu 30,4% mai mică decât în 2023, de 905.000 de urmăritori pe ESPN. Tot în acest sezon, Grand Prix-ul Braziliei a atras cu 41,6% mai puțini telespectatori decât ediția precedentă, iar Marele Premiu al Arabiei Saudite a înregistrat o scădere a audienței cu 39,6%.

5. La meciul FCSB vs Olympiacos Pireu (0-0), din Europa League, au asistat 43.572 de spectatori, dintre care peste 3.000 de suporteri ai echipei vizitatoare. Ultima partidă de acasă a campioanei României din faza grupei principale va fi contra celor de la Manchester United, pe 31 ianuarie 2025, când se așteaptă un record de audiență.

6. FIFA a încheiat un parteneriat cu AB InBev pentru sponsorizarea Cupei Mondiale a Cluburilor 2025. Producătorul de băuturi va acorda inclusiv premiul pentru „Jucătorul meciului”. Un alt sponsor al competiției în noul format cu 32 de echipe este Hisense.

7. General Motors va participa cu brandul Cadillac în circuitul de Formula 1, începând cu anul 2026. Producătorul de autovehicule va plăti o taxă de 450.000.000 de dolari pentru a deveni a 11-a franciză din campionat, Mario Andretti urmând a fi directorul Consiliului de Administrație.

8. Veniturile din drepturile de televizare și din drepturile comerciale ale Premier League au crescut cu 17%, de la 10,5 miliarde lire sterline la 12,25 miliarde, în ciclul financiar 2022-2025.

9. FC Barcelona va lansa anul viitor rețeaua wireless de internet „Barca Mobile”. În zona arenei Camp Nou, utilizatorii vor beneficia de semnal la standard 5G, furnizat de compania de telecomunicații New Era Visionary Group (NEVG).

10. Eagle Football Holdings (EFH), grupul de cluburi condus de antreprenorul John Textor, a primit o finanțare de 40 de milioane de dolari din partea UCEA Capital Partners, un fond de investiție portughez. Din EFH fac parte Crystal Palace (Anglia), Olympique Lyon (Franța), RWD Molenbeek (Belgia), Botafogo (Brazilia) și FC Florida (SUA).



#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #MarketingSportiv #ManagementSportiv #SportsManagement

Articolul precedentSports Business Drops #86
Articolul următorSports Business Drops #88
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).