1. EA Sports va include și echipele din competiția feminină PWHL în jocul NHL 25. Ediția inaugurală a PWHL a avut un succes peste așteptări, cele 72 de meciuri fiind urmărite de 392.259 de spectatori.
  2. Automobile Club of Monaco (ACM) și Formula 1 au prelungit până în 2031 contractul care expira la finalul anului viitor. Din 2026, Marele Premiu al statului Monaco se va desfășura în primul weekend din iunie, față de ultimul weekend din luna mai, așa cum este stabilit în înțelegerea curentă.
  3. Corvinul Hunedoara (Liga a 2-a), deținătoarea Cupei României, a anunțat semnarea unui parteneriat cu firma de salubrizare SUPERCOM, deținută de Ilie Ciuclea. Omul de afaceri este patronul echipei Daco-Getica, participantă în Liga 1 în sezonul 2017-2018 și retrasă din Liga a 2-a în 2019, din cauza problemelor financiare.
  4. Asociația Administrativă de Atletism din Jamaica a prelungit parteneriatul cu Puma, în ciuda interesului manifestat de Adidas, care le-a oferit jamaicanilor un contract pe 8 ani, mai avantajos. Potrivit Jamaica Observer, valoarea acestuia era de 40.000.000 de dolari.
  5. Decizia de a colora terenurile de baschet pentru meciurile din NBA Cup s-a dovedit a fi o strategie de marketing neinspirată. Mulți fani au reclamat faptul că nu vor mai urmări competiția întrucât le este greu să distingă jucătorii și mingea din cauza desenelor colorate în nuanțe stridente.
  6. Real Madrid a prezentat membrilor cotizanți proiecția bugetară pentru perioada 2024-2025, cu o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. La categoria „Încasări” nu a fost inclus venitul din participarea la Cupa Mondială a Cluburilor 2025, întrucât FIFA nu a anunțat fondul de premiere, fiind încă în căutare de sponsori pentru această competiție și de companii media care să transmită turneul.
  7. Actrița Whoopi Goldberg lansează All Women’s Sports Network, o rețea care va transmite în 65 de țări numai sport jucat de femei, din competiții precum UEFA Womens Nations League, turnee WTA (tenis) sau Basketball Federation 3×3 Womens Series.
  8. Puma și Red Bull se numără printre brandurile de top din Laureus Sport for Good Index. Ierarhia include firme din industrii diverse care investesc în campanii din sport cu impact pozitiv în societate și în sfera protejării mediului.
  9. FC Barcelona și Nike au prelungit parteneriatul până în 2038. În această perioadă, clubul catalan va primi 1,7 miliarde de euro de la brandul de echipament sportiv cu care colaborează din 1998.
  10. Netflix poate achiziționa drepturile de difuzare pentru circuitul UFC după expirarea înțelegerii dintre Ultimate Fighting Championship și ESPN, la finalul anului 2025. Mark Shapiro, președintele grupului care comercializează aceste drepturi, a dezvăluit că platforma de streaming dorește să preia sporturi cu acoperire globală.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #MarketingSportiv #ManagementSportiv #SportsManagement

Articolul precedentSports Business Drops #84
Articolul următorSports Business Drops #86
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).