Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 83.

1.Real Madrid donează 1.000.000 de euro pentru victimele inundațiilor din Spania. De asemenea, prin intermediul propriei fundații, campioana Europei a lansat o campanie de strângere de fonduri.

2. Finala Ligii Campionilor (feminin) la fotbal din 2024, disputată pe stadionul San Mames din Bilbao, a generat un venit de 23 de milioane de euro pentru Țara Bascilor. FC Barcelona a învins-o cu 2-0 pe Lyon în fața a 50.827 de spectatori. Alți 21.691 de fani au fost prezenți în jurul stadionului.

3. FIFA a anunțat că Hisense este primul sponsor al Cupei Mondiale a Cluburilor 2025. În acest moment, nu se știe dacă Adidas și Coca-Cola vor sprijini financiar noua competiție, deși parteneriatele cu forul mondial acoperă perioada în care se va desfășura turneul (15 iunie – 13 iulie).

4. Valoarea medie a francizelor din NHL a crescut cu 37%, fiind de 1,8 miliarde de dolari în sezonul curent. Cel mai valoros brand este Toronto Maple Leafs. Franciza din Canada este cotată la 3,66 miliarde de dolari, cu 25% mai mult față de anul trecut.

5. EA Sports a raportat încasări de 2,03 miliarde de dolari în al doilea sfert al anului 2024, cu 8% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Se estimează că jocurile care au ca tematică fotbalul american vor aduce venituri de peste un miliard de dolari în anul finaciar 2025.

6. Cea de-a 152-a ediție a Open-ului de Golf a generat beneficii în valoare de 303.300.000 de lire sterline pentru Scoția. Dincolo de veniturile generate pentru economia locală, competiția a contribuit la promovarea țării insulare, fiind urmărită de peste 258.000 de fani din toată lumea, la tv sau online.

7. Universitatea Craiova a făcut, în premieră, 40% reducere la pachetul pentru ultimele 4 meciuri de acasă din acest an. Au fost disponibile numai 2000 de pachete, iar cumpărătorii vor participa la o tombolă prin care se vor oferi șase experiențe de neuitat.

8. Golden State Warriors este cea mai valoroasă franciză din NBA, brandul său fiind evaluat de Forbes la 8,8 miliarde de dolari. Urmează New York Knicks (7,5 miliarde) și Los Angeles Lakers (7,1 miliarde).

9. The Ultimate Fighting Championship (UFC) a lansat un canal pe platforma de streaming Kick, pe care vor fi transmise reportaje, interviuri cu luptătorii, informații de culise și conferințele de presă de dinaintea fiecărei gale.

10. Compania de betting Superbet a semnat un parteneriat cu LALIGA, divizia de elită a fotbalului spaniol. Înțelegerea acoperă drepturile LALIGA EA SPORTS pentru România, competiție de sporturi electronice creată pentru creșterea vizibilității fotbalului iberic în rândul microbiștilor din țara noastră.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #SportsManagement #ManagementSportiv #MarketingSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #82
Articolul următorSports Business Drops #84
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).