Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 82.

1.Operatorul de pariuri Superbet Romania a lansat un spot inedit dedicat parteneriatului cu Dinamo Bucuresti. Roboțelul E-MOȚI încearcă să găsească răspunsul la întrebarea „De ce țin dinamoviștii cu echipa lor?”, iar la final află că „Dragostea pentru Dinamo nu se explică, se trăiește”.

    2. Cristiano Ronaldo, Neymar și Karim Benzema conduc în topul celor mai bine plătiți fotbaliști din campionatul Arabiei Saudite. Ronaldo încasează 285.000.000 de dolari pe an, dintre care 220.000.000 ca salariu fix și 65.000.000 din drepturi comerciale. Neymar câștigă 110.000.000 de dolari din salariu și 30.000.000 din drepturi comerciale, iar Benzema are 104.000.000 de dolari salariu și 4.000.000 de dolari venituri extra.

    3. George Pușcaș(Bodrum/Turcia) este singurul fotbalist român din străinătate care are cel mai mare salariu din echipă, 1.670.000 de euro pe an. Dennis Man (Parma/Italia, 1.920.000 de euro) și Alexandru Maxim (Gaziantep/Turcia, 1.550.000 de euro) sunt pe locul 2 în topul contractelor în formațiile la care evoluează. Cel mai bine plătit stranier este Radu Drăgușin (Tottenham/Anglia), cu 5.300.000 de euro pe an.

    4. Potrivit News.ro, statul francez a cheltuit peste 2,8 miliarde de euro pentru întreaga ediție a Jocurilor Olimpice de la Paris (26 iulie – 11 august). Bugetul preconizat în urmă cu șase ani era de 1,47 miliarde de euro.

    5. FC Universitatea Cluj, liderul Superligii din România, și Unirea Ungheni (Liga a 2-a) vor semna un parteneriat strategic care are ca obiectiv principal dezvoltarea fotbalului juvenil și descoperirea jucătorilor de perspectivă

    6. Gimnasta Simone Biles este pe primul loc în topul celor mai marketabili sportivi ai planetei, alcătuit de site-ul de specialitate SportsPro. Podiumul este completat de fotbalistul Vinicius jr. și de baschetbalistul LeBron James.

    7. Dinamo Bucuresti a obținut un profit de 300.000 de euro în urma derby-ului cu FCSB, din etapa a 13-a a Superligii României. Clubul bucureștean a înregistrat încasări în valoare de 500.000 de euro și a avut cheltuieli de 200.000 de euro cu organizarea acestei partide.

    8. Peste o sută de jucătoare de fotbal au semnat o scrisoare deschisă către FIFA, în care au solicitat forului mondial să renunțe la sponsorizarea de 100 de milioane de dolari primită de la compania saudită Aramco. Sportivele consideră că saudiții nu respectă drepturile omului și mediul înconjurător.

    9. Esteve Calzada, CEO-ul lui Al Hilal, a readus în discuție posibilitatea ca echipele din Arabia Saudită să joace în UEFA Champions League, având în vedere superstarurile care evoluează în această țară. Cluburile saudite își doresc mai multe oportunități de a-și măsura forțele cu cele din Europa, cu care vor fi față în față la Cupa Mondială a Cluburilor.

    10. Clubul Vipers Kristiansand, care a câștigat Liga Campionilor (feminin) la Handbal în 2021, 2022 și 2023, și-a încetat activitatea, având un deficit de 2.100.000 de euro. Echipa norvegiana a jucat ultimul meci pe 19 octombrie, 32-23 cu Buducnost, în etapa a 6-a a EHF Champions League.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #sportsmarketing #marketingsportiv #marketingsportiv #ManagementSportiv

    Articolul precedentSports Business Drops #81
    Articolul următorSports Business Drops #83
    Cristian Gheorghe
    A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).