Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 76.

  1. Grupul bancar spaniol Santander va deveni partener bancar al Formulei 1 începând cu sezonul viitor. La finalul lunii august, brandul iberic a confirmat încheierea parteneriatului cu Ferrari, în valoare de 60 de milioane de dolari pe an.
  2. National Football League (NFL) se pregătește să deschidă un birou în Brazilia, țară în care există o bază de 36.000.000 de fani. În afara Statelor Unite, Liga de fotbal nord-americană are mai mulți susținători doar în Mexic și Canada.
  3. Carlos Alcaraz este pe primul loc în topul jucătorilor de tenis cu cele mai mari câștiguri în 2024. Spaniolul a încasat peste 42 de milioane de dolari, fiind urmat de Novak Djokovic (peste 37 de milioane) și de Coco Gauff (peste 27 de milioane).
  4. Manchester United a intrat într-un parteneriat strategic cu autoritățile locale pentru a examina impactul pe care îl va avea asupra comunității construirea unui nou stadion. În acest moment, există un curent de opinie în favoarea ridicării unei arene cu capacitate de 100.000 de locuri.
  5. Valoarea brandului de Formula 1 Aston Martin a fost estimată la 1,5 miliarde de lire sterline de către fima de capital Accel and HPS Investment Partners. Înainte ca Arctos să achiziționeze anul trecut pachetul minoritar de acțiuni, brandul era cotat la un miliard de lire sterline.
  6. Panasonic a ieșit din programul de sponsorizare The Olympic Partner (TOP), încheind astfel o colaborare de 37 de ani cu CIO. Cele 15 branduri din TOP au asigurat aproximativ 30% din bugetul de 7,6 miliarde de dolari al Comitetului Internațional Olimpic în ultimul ciclu.
  7. Prima TV a fost lider de audiență în intervalul în care a transmis meciul România vs Lituania (3-1), din Nations League. La nivel național, fiecare minut al jocului din Ghencea a fost urmărit de peste 1,6 milioane de telespectatori.
  8. Clearlake Capital și omul de afaceri Todd Boehly, care au cumpărat-o împreună pe Chelsea Football Club cu 3,3 miliarde de dolari în 2022, au pornit lupta pentru preluarea pachetului integral de acțiuni, în urma unei dispute avute în Consiliul de Administrație. Fondul de investiții sus-menționat deține în prezent 61,5% din acțiuni.
  9. Pe stadioanele din Superliga României au fost instalate camere care monitorizează în timp real toți parametrii fotbaliștilor și transmit informațiile către echipele tehnice. Aceste camere captează acțiunea fără a necesita operare manuală, indiferent de zona de teren în care se desfășoară jocul.
  10. Fuziunea comercială dintre ATP Tour și WTA poate fi realizată în 2025, prima urmând să primească 75% din veniturile combinate. În tranzacție vor fi implicate ATP Media, WTA Ventures și Tennis Data Innovations.
#SUNTEMSPORT #sportsbusiness #businesssportiv #sportsbusinessacademy #sportsmarketing #sportsmanagement
Articolul precedentSports Business Drops #75
Articolul următorSports Business Drops #77
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).