Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 75.
  1. Federația Română de Fotbal primește 1,1 milioane de euro de la UEFA pentru participarea naționalei în Liga C a Nations League 2024-2025. Dacă echipa antrenată de Mircea Lucescu va câștiga grupa din care mai fac parte Kosovo, Lituania și Cipru, în conturile FRF vor mai intra 1,1 milioane de euro.
  2. Prima ediție a Cupei Mondiale la eSports (3 iulie – 25 august) a fost urmărită online de peste 500 de milioane de fani. Finala League of Legends a înregistrat un vârf de audiență de 3,5 milioane. De asemenea, turneul a adus o creștere de 30% pentru turismul din Arabia Saudită, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
  3. Inter Miami, echipa pentru care evoluează Lionel Messi, se va muta pe o arenă nouă de 25.000 de locuri din 2026. Complexul Miami Freedom Park va include un parc, un hotel, magazine, sală de spectacole și clădiri de birouri.
  4. NAGA Group a devenit partener oficial al Borussiei Dortmund. Compania condusă de antreprenorul român Octavian Pătraşcu a primit drepturi exclusive de a folosi în materialele de branding, pe mai multe pieţe, inclusiv în România, imaginea finalistei din acest an a Ligii Campionilor şi a jucătorilor săi.
  5. UEFA a stabilit noi plafoane pentru prețurile biletelor rezervate fanilor echipelor oaspete în cupele europene. Astfel, aceste tichete nu pot fi mai scumpe de 60 de euro în Liga Campionilor, de 40 de euro în Europa League și de 20 de euro în Conference League.
  6. Potrivit unui sondaj recent, 65% dintre microbiștii din Franța consideră că prețul abonamentului DAZN, de 23 de euro pe lună, este prea mare. Aproximativ 2,5 milioane de francezi urmăresc meciurile din Ligue 1 pe platforme de streaming ilegale.
  7. FCSB a plătit 2,2 milioane de euro pentru a-l aduce pe Daniel Bîrligea de la CFR Cluj. Este al doilea cel mai scump transfer făcut de Gigi Becali, după cel al lui Florinel Coman de la Viitorul (3.000.000 de euro, în 2017). Tot în 2017 și tot de la Viitorul, a venit Dragoș Nedelcu, pentru 2,15 milioane de euro.
  8. Gheorghe Hagi îi va vinde 10% din acțiunile Farului omului de afaceri Daniel Muraru. Acesta este managerul Midia International SRL, o companie care se ocupă în principal cu exportul de animale.
  9. Atacantul Ivan Toney s-a transferat de la Brentford la Al-Ahli și a ajuns pe locul 4 în topul celor mai bine plătiți fotbaliști englezi, după Harry Kane, Jude Bellingham și Raheem Sterling. Clubul saudit a achitat 47,5 milioane de euro pe transfer și i-a oferit jucătorului un salariu de 20 de milioane de euro pe sezon.
  10. Eurovision Sport a folosit un soft pentru traducerea audio simultană din franceză în portugheză a transmisiunii de la Campionatele Mondiale de Atletism U20. Programul Camb. AI a mai fost utilizat pentru traducerea comentariului de la meciurile din Major League Soccer din engleză în franceză, spaniolă și portugheză.

#SUNTEMSPORT #sportsbusinessacademy #sportsbusiness #businesssportiv #sportsmarketing #sportsmanagement

Articolul precedentSports Business Drops #74
Articolul următorSports Business Drops #76
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).