Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 74.

  1. Kaizen Gaming, prin brandul premium Betano, a intrat în rândul sponsorilor globali oficiali ai UEFA Europa League și UEFA Conference League. Doar în Grecia și Cipru, va avea vizibilitate brandul Stoiximan.

2. Unele agenții de turism din China au introdus excursii către Maihe Village, orașul natal al săritoarei în apă Quan Hongchan, dublă campioană olimpică la Paris. Oferta este destinată vizitatorilor cu vârsta între 25 și 70 de ani, doritorii având de plătit aproximativ 9 dolari pentru transportul dus-întors. Datorită afluxului de turiști, numărul polițiștilor din Maihe Village a fost suplimentat.

3. ESPN a achiziționat drepturile de televizare pentru meciurile de tenis din cadrul US Open în perioada 2026-2037 pentru un total 2,04 miliarde de dolari.

4. Toyota Motor Corporation a prelungit contractul de sponsorizare cu Comitetul Internațional Paralimpic, semnat în 2015. Producătorul japonez de autoturisme a contribuit până acum cu 835 de milioane de dolari la programul The Olympic Partner (TOP).

5. Canalul de știri România TV a plătit 150.000 de euro, conform golazo.ro, pentru drepturile de televizare ale meciului FCSB vs LASK Linz, din returul play-off-ului Europa League.

6. FC Voluntari a stabilit la 80 de lei prețul biletelor pentru meciul cu Dinamo, din play-off-ul Cupei României (28 august). Clubul din „Ștefan cel Mare” a solicitat public returnarea diferenței de 50 de lei fanilor care au achiziționat deja tichet, în condiţiile în care există un plafon maxim de 30 de lei impus prin regulamentul FRF.

7. Săritorul cu prăjina Armand Duplantis (Suedia) a primit un cec de 50.000 de dolari după ce a bifat al zecelea record mondial din carieră. La „Silesia Diamond League” din Polonia, el a sărit peste bara fixată la 6,26 m, doborând cu un centimetru recordul mondial stabilit în finala olimpică de la Paris.

8. BBC a achiziționat drepturile exclusive de televizare pentru Cupa Mondială (feminin) la rugby din 2025. Toate jocurile vor fi transmise live pe BBC iPlayer și prin aplicația BBC Sport.

9. bet365 a devenit partener global al Ligii Campionilor UEFA, contractul de sponsorizare fiind valabil până la finalul sezonului 2026-2027. Părțile au anunțat că vor organiza cele mai generoase concursuri premiate cu bilete din istoria competiției.

10. Universitatea Craiova va primi 300.000 de euro în urma calificării echipei Galatasaray în grupele Europa League, potrivit unei clauze prevăzute în transferul lui Alexandru Cicâldău. Clubul din Istanbul a plătit 6,5 milioane de euro pentru a-l aduce pe mijlocaș, în 2021. Universitatea va încasa și 20% dintr-un viitor transfer al fostului jucător.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #SportsManagement

Articolul precedentSports Business Drops #73
Articolul următorSports Business Drops #75
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).