Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 73.

  1. Noul format al Ligii Campionilor presupune costuri de 4,4 miliarde de euro. UEFA va premia cu câte 18,6 milioane de euro cele 36 de echipe calificate în grupe și cu 2,1 milioane fiecare victorie obținută în această fază. Egalul va fi recompensat cu 800.000 de euro.
  2. În 2024, ATP Tour a înregistrat venituri din sponsorizări mai mari cu 50% față de cele din anul anterior. Au fost încheiate 9 parteneriate globale noi, în paralel cu prelungirea celor existente. Numărul urmăritorilor pe rețelele sociale a ajuns la 9,7 milioane.
  3. Canalul de Youtube al lui Cristiano Ronaldo a înregistrat 1.690.000 de abonați în mai puțin de 90 de minute de la lansare. Fotbalistul are 112,5 milioane de urmăritori pe platforma X, 170 de milioane pe Facebook și 636 de milioane pe Instagram.
  4. Dinamo și Renovatio Group au prelungit parteneriatul până la finalul sezonului 2024-2025. Compania care activează în domeniul energiei regenerabile a început colaborarea cu clubul bucureștean după revenirea „câinilor” în Liga I, logo-ul ei regăsindu-se pe tricoul de joc.
  5. Farul Constanța are în lot în acest sezon 13 jucători care au fost vânduți la alte cluburi și care ulterior s-au întors liberi de contract. Profitul făcut de Hagi din cele 13 transferuri a fost de 6,3 milioane de euro.
  6. Marius Șumudică, noul antrenor al Rapidului, va primi un bonus de 200.000 de euro dacă giuleștenii vor câștiga titlul. Clasarea pe locurile 2-3 va fi recompensată cu 100.000 de euro. Neil Lennon, tehnicianul demis, va primi compensații în valoare de 98.000 de euro.
  7. bet365 a devenit partener global al Ligii Campionilor UEFA, contractul de sponsorizare fiind valabil până la finalul sezonului 2026-2027.
  8. Nike și LEGO Group au semnat un parteneriat de lungă durată cu scopul de a lansa în comun produse care să încurajeze copiii să se joace și să facă sport. Nu este prima conexiune cu lumea sportului avută de Lego, companie care a sponsorizat Campionatul European feminin de fotbal din 2022 și care a scos pe piață o machetă a stadionului Old Trafford.
  9. Petrolul Ploiești a semnat un parteneriat cu agenția de betting Mr Bit. Printre acțiunile comune de marketing se numără și organizarea unor tombole cu bilete pentru meciurile jucate de „galben-albaștri” pe teren propriu în luna septembrie.
  10. Microbiștii din Las Vegas au putut urmări meciul Manchester United vs Fulham (1-0), din Premier League, pe un LED cu diagonala de 27 de metri, care oferă o perspectivă asemănătoare cu cea pe care o au suporterii din tribune. Prin „realitatea partajată”, unghiul de filmare se schimbă în funcție de zona în care este mingea pe teren.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #SportsManagement #BusinessSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #72
Articolul următorSports Business Drops #74
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).