Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 71.

  1. Red Bull și-a trecut în portofoliu primul club de fotbal din Asia, Omiya Ardija (liga a 3-a japoneză). Grupul austriac mai deține pachetele majoritare de acțiuni la RB Leipzig (Germania Bundesliga), New York Red Bulls (SUA MLS), Red Bull Salzburg (Austria Bundesliga), Red Bull Bragantino (Brazilia Serie A). De asemenea, este sponsorul principal al lui Leeds (Anglia Premier League).
  2. Guvernul României a anunțat că le va premia cu câte 60.000 de euro pe Ana Maria Bărbosu și pe Sabrina Voinea înaintea deciziilor TAS, care i-a dat dreptate doar primei sportive.
  3. Rapperul american Snoop Dogg, care a purtat flacăra olimpică în deschiderea Jocurilor de la Paris, primește 455.000 de euro pentru fiecare zi petrecută în Franța, din postura de corespondent al televiziunii NBC. Artistul va încasa în total 14 milioane de euro.
  4. WWE, companie din TKO Group Holdings, a semnat un parteneriat cu Netflix pentru difuzarea unui program săptămânal despre WWE Raw. Produsul va fi disponibil începând din ianuarie 2025, inițial în Statele Unite, Canada, Marea Britanie și câteva state din America Latină.
  5. Meciul Sparta Praga vs FCSB (1-1), manșa întâi a turului 3 preliminar din Liga Campionilor, a fost urmărit de peste 70.000 de fani pe un site ilegal de streaming, după ce Pro TV, deținătoarea drepturilor tv, a decis să îl transmită doar pe platforma online Voyo.
  6. Manchester City este echipa din Premier League cu cea mai puternică prezență pe piața americană. Potrivit agenției Nielsen, „cetățenii” au 32 de milioane de urmăritori din Statele Unite pe rețelele de socializare.
  7. Hong Kong îi premiază cu câte 768.000 de dolari pe sportivii care obțin o medalie de aur la Jocurile Olimpice 2024. În topul țărilor care oferă cele mai mari recompense pentru „aur” urmează Israel, cu 275.000 de dolari, și Serbia, cu 218.000 de dolari. România este pe locul 10, cu 151.000 de dolari acordați pentru un titlu olimpic.
  8. Cursa masculină de ciclism pe șosea de la Jocurile Olimpice 2024 a înregistrat o asistență record de 500.000 de spectatori de-a lungul traseului. Proba a fost câștigată de belgianul Remco Evenepoel.
  9. Imaginea cu turcul Yusuf Dikec trăgând fără ochelari speciali și cu o mână în buzunar a adunat peste 21.000.000 de vizualizări pe rețelele sociale. El a câștigat medalia de argint în proba de pistol cu aer comprimat 10 m la Jocurile Olimpice 2024.
  10. Primarul Mihai Chirica a anunțat construirea unei Săli Polivalente în Iași, cu o capacitate de peste 9.600 de locuri. Valoarea proiectului este de aproximativ 100 de milioane euro, finanțarea fiind asigurată în cea mai mare parte de Compania Națională de Investiții.

#SUNTEMSPORT #sportsbusiness #sportsbusinessacademy #businesssportiv #sportsmarketing #sportsmanagement #sportsbiz

Articolul precedentSports Business Drops #70
Articolul următorSports Business Drops #72
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).