Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 68.

1.Rapid București a încheiat un parteneriat cu Mogo România, companie care activează în domeniul financiar, membră a grupului transnațional Eleving. Noul sponsor nu va apărea pe tricourile de joc în sezonul 2024-2025.

2. „U” Cluj a făcut un profit de 280.000 de euro în urma transferului lui Thalisson la Antalyaspor (Turcia). Fundașul central brazilian venise liber de contract în România, în luna ianuarie a acestui an.

3. Real Madrid FC este cel mai valoros brand din fotbal, potrivit 2024 Brand Finance Football 50 rankings. Valoarea campioanei Spaniei este estimată la 1,7 miliarde de euro. Top 3 este completat de Manchester City (1,6 miliarde de euro) și de FC Barcelona (1,5 miliarde de euro).

4. Peste 7.000 de tricouri cu numele lui Mbappe pe spate au fost vândute în primele 24 de ore de la punerea în vânzare pe site-ul lui Real Madrid. Clubul madrilen a încasat 800.000 de euro, cu 450% mai mult decât din comercializarea tricourilor cu numele lui Bellingham, în ziua de referință.

5. Compania Națională de Investiții (CNI) a publicat în SEAP anunțul licitației pentru atribuirea lucrărilor de proiectare la noua arenă din Timișoara, care va avea o capacitate de 30.000 de locuri. Bugetul este de 114 milioane de euro, fără TVA.

6. FCSB s-a calificat în turul 2 preliminar al Ligii Campionilor după 11-1 la general cu AC Virtus și va primi 1,5 milioane de euro din partea UEFA chiar dacă va pierde toate meciurile viitoare din cupele europene. În cazul în care vor fi învinși în dubla manșă cu Maccabi Tel Aviv, „roș-albaștrii” vor juca în turul 3 preliminar al Europa League, iar dacă vor fi eliminați vor ajunge în play-off-ul Conference League.

7. Kylian Mbappe a fost prezentat oficial de Real Madrid, la ceremonia de pe „Santiago Bernabeu” fiind prezenți 85.000 de fani. Atacantul francez va purta tricoul cu numărul 9 în sezonul 2024-2025.

8. Finala Euro 2024, dintre Spania și Anglia (2-1), a fost urmărită pe Pro TV de 3,3 milioane de microbiști în minutul de aur. Audiența medie a fost de 2,9 milioane de telespectatori, mai mare decât audiența totală înregistrată de celelalte 95 de televiziuni măsurate.

9. FC Hermannstadt a încasat 2.080.000 de euro din transferuri în ultimul an, după ce i-a dat pe Daniel Paraschiv la Oviedo cu 750.000 de euro, pe Baba Alhassan la FCSB cu 600.000 de euro, pe Raul Opruț la Kortijk cu 400.000 de euro,pe Karlo Letica la Lausanne Sport cu 300.000 de euro și pe Vesel Limaj la FC Ballkani la 30.000.

10. FC Universitatea Cluj și Banca Transilvania au prelungit parteneriatul, propunându-și să ofere noi experiențe și clipe de bucurie suporterilor. Logo-ul BT se va regăsi în continuare pe tricourile de joc ale FC Universitatea Cluj și pe „Cluj Arena”.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #SportsManagement #BusinessSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #67
Articolul următorSports Business Drops #69
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).