Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 68.
1.Rapid București a încheiat un parteneriat cu Mogo România, companie care activează în domeniul financiar, membră a grupului transnațional Eleving. Noul sponsor nu va apărea pe tricourile de joc în sezonul 2024-2025.
2. „U” Cluj a făcut un profit de 280.000 de euro în urma transferului lui Thalisson la Antalyaspor (Turcia). Fundașul central brazilian venise liber de contract în România, în luna ianuarie a acestui an.
3. Real Madrid FC este cel mai valoros brand din fotbal, potrivit 2024 Brand Finance Football 50 rankings. Valoarea campioanei Spaniei este estimată la 1,7 miliarde de euro. Top 3 este completat de Manchester City (1,6 miliarde de euro) și de FC Barcelona (1,5 miliarde de euro).
4. Peste 7.000 de tricouri cu numele lui Mbappe pe spate au fost vândute în primele 24 de ore de la punerea în vânzare pe site-ul lui Real Madrid. Clubul madrilen a încasat 800.000 de euro, cu 450% mai mult decât din comercializarea tricourilor cu numele lui Bellingham, în ziua de referință.
5. Compania Națională de Investiții (CNI) a publicat în SEAP anunțul licitației pentru atribuirea lucrărilor de proiectare la noua arenă din Timișoara, care va avea o capacitate de 30.000 de locuri. Bugetul este de 114 milioane de euro, fără TVA.
6. FCSB s-a calificat în turul 2 preliminar al Ligii Campionilor după 11-1 la general cu AC Virtus și va primi 1,5 milioane de euro din partea UEFA chiar dacă va pierde toate meciurile viitoare din cupele europene. În cazul în care vor fi învinși în dubla manșă cu Maccabi Tel Aviv, „roș-albaștrii” vor juca în turul 3 preliminar al Europa League, iar dacă vor fi eliminați vor ajunge în play-off-ul Conference League.
7. Kylian Mbappe a fost prezentat oficial de Real Madrid, la ceremonia de pe „Santiago Bernabeu” fiind prezenți 85.000 de fani. Atacantul francez va purta tricoul cu numărul 9 în sezonul 2024-2025.
8. Finala Euro 2024, dintre Spania și Anglia (2-1), a fost urmărită pe Pro TV de 3,3 milioane de microbiști în minutul de aur. Audiența medie a fost de 2,9 milioane de telespectatori, mai mare decât audiența totală înregistrată de celelalte 95 de televiziuni măsurate.
9. FC Hermannstadt a încasat 2.080.000 de euro din transferuri în ultimul an, după ce i-a dat pe Daniel Paraschiv la Oviedo cu 750.000 de euro, pe Baba Alhassan la FCSB cu 600.000 de euro, pe Raul Opruț la Kortijk cu 400.000 de euro,pe Karlo Letica la Lausanne Sport cu 300.000 de euro și pe Vesel Limaj la FC Ballkani la 30.000.
10. FC Universitatea Cluj și Banca Transilvania au prelungit parteneriatul, propunându-și să ofere noi experiențe și clipe de bucurie suporterilor. Logo-ul BT se va regăsi în continuare pe tricourile de joc ale FC Universitatea Cluj și pe „Cluj Arena”.
#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #SportsBusinessAcademy #SportsMarketing #SportsManagement #BusinessSportiv