Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 67.

  1. Spania, noua campioană a Europei, va încasa cel mai mare premiu posibil de la UEFA dintre toate participantele, 28.25 milioane de euro. Naționala iberică este singura care a câștigat toate cele trei meciuri din faza grupelor, luând un bonus de 3.000.000 de euro pentru acele trei victorii.

2. LaLiga a încheiat un parteneriat cu Uber Eats până la finalul sezonului 2026-2027. Clienții platformei de livrări la domiciliu vor beneficia de produse promoționale lansate de LaLiga. Uber Eats a sponsorizat sezonul trecut Ligue 1, plătind 18,5 milioane de dolari.

3. Maxbet este noul sponsor principal al Politehnicii Iași. Alte branduri care sprijină echipa ieșeană sunt Panifcom, Leier și Mado.

4. MG Motor va fi unul dintre sponsorii campioanei FCSB în sezonul 2024-2025, urmând să ofere mașini jucătorilor și membrilor staff-ului. Sponsorul principal va fi în continuare Betano, despre care se spune că plătește 1,5 milioane de euro pe an.

5. Sferturile de finală ale Euro 2024 au fost urmărite în medie de 3.569.000 de telespectatori pe Fox Sports. Victoria Franței contra Portugaliei (5-3 după loviturile de departajare) a fost văzută de 4.284.000 de microbiști, reprezentând cea mai mare audiență din istoria acestei televiziuni pentru un meci care nu s-a jucat la Cupa Mondială.

6. Superbet este noul sponsor principal al lui Dinamo. Superbet mai sponsorizează trei cluburi din Superliga României, pe Rapid, Farul și Universitatea Cluj.

7. Numărul spectatorilor din primele 9 zile ale turneului de Grand Slam de la Wimbledon a fost cu 10.726 mai mic în acest an față de ediția din 2023 (282.955 vs 293.681), din cauza ploii care a căzut aproape zilnic.

8. Startup-ul britanic Recast a obținut o finanțare de 5.000.000 de dolari pentru dezvoltarea unei platforme pe care fanii vor putea viziona evenimente sportive live, rezumate ale meciurilor și conținut original pe baza unor credite achizționate online.

9. Paramount Global, compania mamă a CBS Sports, a fuzionat cu Skydance Media, într-o afacere de 8,4 miliarde de dolari. Noua companie va fi condusă de David Ellison, fiul fondatorului Oracle.

10. Potrivit L’Equipe, DAZN, o platformă britanică de divertisment și streaming sportiv, a făcut o ofertă de 375 de milioane de euro pentru a transmite 8 din cele 9 meciuri disputate în fiecare rundă a Ligue 1 în sezonul 2024-2025. Cluburile urmează să se pronunțe asupra propunerii.

#SUNTEMSPORT #sportsbusinessacademy #sportsbusiness #businesssportiv #sportsmarketing #sportsmanagement
Articolul precedentSports Business Drops #66
Articolul următorSports Business Drops #68
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).