Newsletter săptămânal despre Sports BusinessBusiness Sportiv – Editia 66.

  1. Amazon va lansa o platformă dedicată Cupei Mondiale la sporturi electronice. Aceasta va găzdui canalul oficial EWC Twitch, pe care se vor transmite live meciurile din turneul de eSports desfășurat în Arabia Saudită în perioada 17-21 iulie.
  2. Chelsea a semnat un contract de sponsorizare cu Infinite Athlete, în valoare 40 de milioane de lire sterline. Înțelegerea este valabilă un singur an, întrucât conducătorii clubului londonez speră ca „albaștrii” să se califice în Liga Campionilor în următorul sezon și, astfel, să crească suma cerută sponsorului principal.
  3. Universitatea Craiova l-a dat pe Pyry Soiri la Athens Kallithea. Astfel, clubul din Bănie a făcut un profit de 150.000 de euro, fundașul finlandez venind liber de contract, în luna ianuarie a acestui an.
  4. Boston Celtics a fost scoasă la vânzare după ce a câștigat al 18-lea titlu în NBA. Franciza cumpărată de familia Grousbeck cu 360 de milioane de dolari în 2002 este evaluată acum la 4,7 miliarde de dolari.
  5. Meciul România – Țările de Jos (0-3), din optimile de finală ale Euro 2024, a înregistrat un record de audiență pentru televiziunile din România. Partida a fost urmărită, în medie, de 4,9 milioane de telespectatori pe Pro TV.
    În minutul de aur au fost 5,3 milioane de privitori.
  6. Un studiu global al IBM indică faptul că fanii apreciază personalizarea conținutului pe platformele digitale. 64% din 18.000 de consumatori de sport din zece țări au declarat că urmăresc în continuare evenimentele live la televizor și prin platformele de streaming.
  7. Inter Milano a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din istoria clubului. Betsson Sport va plăti 30 de milioane de euro pe sezon pentru a apărea pe pieptul tricoului campioanei Italiei. Compania de betting este al patrulea sponsor principal al milanezilor în ultimii patru ani.
  8. Valoarea pieței de merchandising în sportul feminin a ajuns la 4 miliarde de dolari. Potrivit unui sondaj recent, 76% din fani și-ar dori să existe mai multe articole promoționale cu echipele și sportivele favorite.
  9. Câștigătorul turneului de Grand Slam de la Wimbledon (1-14 iulie) va primi 2.700.000 de euro, atât la masculin, cât și la feminin. Fondul de premiere este de 35.884.00 de euro, cu 11,6% mai mare față de 2023.
  10. Meciurile din NBA nu mai sunt transmise live în România la tv după încetarea emisiei posturilor Orange Sport.
    O altă competiție care dispare de pe ecranele românilor este Turneul celor 6 Națiuni la rugby.

    #SUNTEMSPORT #sportsbusiness #sportsbusinessacademy #sportsbiz #sportsmarketing #sportsmanagement #marketingsportiv #managementsportiv
Articolul precedentSports Business Drops #65
Articolul următorSports Business Drops #67
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).