Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 65.

  1. FIFA a semnat un parteneriat cu Sports Interactive pentru organizarea Fifae World Champion la Football Manager, un turneu de sporturi electronice cu fond de premiere de 100.000 de dolari.

    2. UEFA a rezervat suporterilor români numai 7.000 de bilete pentru întâlnirea cu Țările de Jos (2 iulie, ora 19:00), din optimile de finală ale Euro 2024.

    3. Meciul Slovacia – România (1-1), în urma căruia „tricolorii” au obținut calificarea în „optimile” Euro 2024, a fost urmărit în medie de 4.000.000 de telespectatori pe Pro TV. Acesta a fost lider de piață cu 24,4 puncte de rating, următorul post de televiziune din topul audiențelor având numai 1,6 puncte de rating.

    4. Federatia Romana de Fotbal primește 1.500.000 de euro pentru calificarea naționalei în „optimile” Euro 2024. Victoria (3-0 cu Ucraina) și egalul (1-1 cu Slovacia) din faza grupelor au adus alți 1.500.000 de euro. Plus suma inițială oferită de UEFA fiecărei participante: 9.250.000 de euro. 40% din total ajung la jucători și la staff-ul tehnic.

    5. Rețeaua de televiziune beIN MEDIA GROUP , din Qatar, a achiziționat drepturile de televizare pentru meciurile din Ligue 2 (Franța). Contractul este valabil până în 2029 și are o valoare de 40 de milioane de euro.

    6. Echipa masculină de handbal a CS Universitatea Cluj a semnat un parteneriat cu BRD Groupe Société Générale. La conferința în care a fost anunțată colaborarea a participat și Carmen Amariei, singura femeie-antrenor a unei echipe de băieți din Liga Națională.

    7. Cluburile de fotbal europene au obținut venituri totale de 35,3 miliarde de euro în sezonul 2022-2023, cu 16% mai mari comparativ cu stagiunea precedentă. Din această sumă, 19,6 miliarde au fost generate de grupările din cele 5 ligi majore (Premier League, LaLiga, Serie A, Bundesliga și Ligue 1).

    8. Major League Soccer a anunțat că în prima jumătate a sezonului 2024 au venit la stadion, în medie, 23.246 de spectatori per meci, cu 5% mai mult decât în campionatul precedent. Conducătorii forului fotbalistic nord-american consideră că transferul lui Messi la Inter Miami a avut o contribuție importantă la această creștere.

    9. Liga Profesionistă de fotbal din Franța intenționează să lanseze o platformă prin care să transmită meciurile din Ligue 1 , conducătorii ei apreciind că vor atrage aproximativ 2.000.000 de abonați și venituri de 578 de milioane de euro în primul an.

    10. Adidas este printre sponsorii Cupei Mondiale la eSports, competiție care reunește la start peste 1.500 de participanți și care va fi organizată pentru prima dată de Arabia Saudită, între 4 iulie și 25 august 2024. Fondul public de investiții din această țară acordă premii de 60 de milioane de dolari.

    #SUNTEMSPORT #sportsbusinessacademy #sportsbusiness #sportsbiz #sportsmarketing #sportsmanagement #businessportiv #marketingsportiv #managementsportiv
    Articolul precedentSports Business Drops #64
    Articolul următorSports Business Drops #66
    Cristian Gheorghe
    A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).