Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 64.

  1. Netflix a pus deja în vânzare spațiul comercial pentru partida din NFL transmisă în ziua de Crăciun. Un pachet de spoturi de 30 de secunde fiecare difuzate înaintea, în timpul jocului, în pauză și după eveniment costă 5.000.000 de dolari.
  2. .„Centralul” Istvan Kovacs a primit 5.000 de euro pentru că a arbitrat Slovenia vs Serbia (1-1), la Euro 2024. Asistenții Vasile Marinescu și Ovidiu Artene au fost plătiți cu câte 2.500 de euro.
  3. Jon Rahm este cel mai bine plătit jucător de golf în 2024, cu venituri de 218 milioane de de dolari. Top 3 este completat de Rory Mcllroy (83 de milioane de dolari) și de Tiger Woods (67 de milioane).
  4. Potrivit unui studiu realizat de YouGov, două treimi dintre iubitorii de sport vor vedea live Jocurile Olimpice de la Paris 2024. Dintre britanici, 74% vor urmări jocurile la televizor, 25% prin intermediul streaming-ului live sau al rețelelor sociale, iar 1% pe alte canale.
  5. Organizatorii turneului de Grand Slam de la Wimbledon au semnat un parteneriat cu IBM pentru utilizarea Inteligenței Artificiale în crearea unor rezumate personalizate de tip „Catch Me Up”. Acestea sunt bazate pe locul unde locuiesc utilizatorii și pe preferințele acestora.
  6. Fondul de investiții The Players Fund a anunțat că va sprijini platforma de conținut Hana Kuma, creată de Naomi Osaka. Proiectul jucătoarei de tenis a beneficiat până acum de investiții în valoare de 3.000.000 de dolari.
  7. Meciul de fotbal România vs Ucraina (3-0), din grupele Euro 2024, a fost urmărit luni, 17 iunie, de aproape 2,8 milioane de telespectatori, ProTV fiind lider detașat de audiență în intervalul 16:00-17:51.
  8. La victoria României contra Ucrainei (3-0), de la Euro 2024, au asistat 61.591 de spectatori. Se estimează că pe stadionul din Munchen au fost aproximativ 35.000 de români.
  9. Naționala de fotbal a României va primi 1.000.000 de EURO pentru victoria contra Ucrainei (3-0), din primul meci jucat la Euro 2024. Acesta este premiul oferit de UEFA pentru un succes în faza grupelor, egalul fiind recompensat cu 500.000 de EURO. Pentru iesirea din grupa, fiecare echipa va fi premiata cu 1.500.000 EURO.
  10. Rețeaua de televiziune publică britanică ITV a înregistrat o audiență record de peste 10 milioane de telespectatori cu ocazia meciului inaugural de la Euro 2024, Germania vs Scoția 5-1. UEFA se așteaptă ca audiența globală a turneului să depășească 5 miliarde de privitori.
#SUNTEMSPORT #sportsbusiness #sportsbusinessacademy #businesssportiv #sportsmarketing #sportsmanagement #sportsbiz #marketingsportiv #managementsportiv
Articolul precedentJamma Amusement: A Shocking Fraud
Articolul următorSports Business Drops #65
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).