Newsletter saptamanal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 62.

  1. Cluburile din Premier League nu vor mai avea voie să cheltuiască peste 85% din venituri pentru transferurile de jucători și pentru salarii. Manchester City, Manchester United și Aston Villa s-au opus acestei decizii.
  2. NBA a vândut drepturile tv pentru următorii 11 ani cu 76 de miliarde de dolari unui grup de cumpărători format din ESPN, NBC și Amazon. Cea mai mare sumă, de 2,6 miliarde pe an, va fi plătită de ESPN, instituție media deținută de Disney.
  3. Real Madrid nu poate comercializa deocamdată tricouri care au pe spate numele Mbappe, întrucât drepturile de imagine ale atacantului francez aparțin lui Paris-Saint Germain până la data de 1 iulie.
  4. Federația Română de Fotbal și Alexandrion Group, parte din Nawaf Salameh Family Office, au semnat un parteneriat pe trei ani pentru susținerea fotbalului românesc și pentru dezvoltarea societății prin inițiative ce promovează sănătatea, performanța și excelența.
  5. Potrivit unui sondaj efectuat recent în Marea Britanie, 66% dintre femeile adulte din Generația Z practică sport. În total, 18 milioane de reprezentante ale sexului frumos sunt implicate activ în mișcarea sportivă sau urmăresc evenimentele sportive.
  6. World Athletics va lansa în 2026 o competiție pentru desemnarea superlativelor în atletism. Prima ediție va fi găzduită de Budapesta, unde sportivi din 70 de țări se vor întrece pentru un fond de premiere de 10 milioane de dolari.
  7. US Soccer și Asociația de Fotbal din Germania sunt primele foruri fotbalistice naționale care au acceptat ca avatarele jucătorilor să apară în jocurile incluse pe „FIFA World”, platformă lansată de Roblox în colaborare cu FIFA.
  8. Prin platforma de streaming JioCinema, compania de media Viacom18 estimează că va face 150 de milioane de vizualizări pe teritoriul Indiei în timpul Jocurilor Olimpice de la Paris (26 iulie – 11 august).
  9. Real Madrid a primit 20.000.000 de euro pentru cucerirea Ligii Campionilor, iar Borussia Dortmund a încasat mai mulți bani, deși a pierdut! În transferul de 103 de milioane al lui Jude Bellingham de la Dortmund la Real exista o clauză potrivit căreia clubul german urma să primească 25.000.000 de euro în plus față de suma inițială dacă englezul câștiga cu madrilenii cea mai importantă competiție intercluburi, ceea ce s-a și întâmplat.
  10. Federația Română de Fotbal a semnat un parteneriat cu Modex și cu FIFA, grație căruia microbiștii din țara noastră vor beneficia de acces pe FIFA Collect, o platformă ce utilizează tehnologia blockchain pentru a crea colecții digitale unice având tematică istoria fotbalului.
#SUNTEMSPORT #sportsbusiness #businesssportiv #sportsbiz #sportsbusinessacademy #sportsmarketing #sportsmanagement #managementsportiv #marketingsportiv
Articolul precedentSports Business Drops #61
Articolul următorSports Business Drops #63
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).