Newsletter saptamanal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 59.

  1. Federația Germană de Fotbal și Volkswagen au prelungit parteneriatul cu încă patru ani. Producătorul de mașini va plăti între 20 și 22 de milioane de euro pe an prin noul contract de sponsorizare.
  2. FIFA creează o nouă competiție: Cupa Mondială a Cluburilor la fotbal feminin. La turneul care va debuta în 2026 și se va disputa din 4 în 4 ani vor participa 16 echipe.
  3. Corvinul Hunedoara a câștigat Cupa României și a terminat pe loc direct promovabil în Liga a 2-a cu fond lunar de salarii mai mic de 40.000 de euro.
  4. Jacksonville Jaguars (NFL) a primit aprobare pentru reconstruirea EverBank Stadium. Investiția de 1,4 miliarde de dolari va fi împărțită în mod egal între franciză și autoritățile locale.
  5. Fondul de investiții Kosmos a alocat 60 de milioane de euro pentru dezvoltarea Kings League, competiție de fotbal 7×7 fondată de Gerard Piquet, fostul fundaș al Barcelonei. Până acum, turneul a fost promovat de vedete precum Ibrahimovic și Neymar.
  6. Din 2025, NASCAR va organiza un turneu cu fond de premiere de 1.000.000 de dolari. Piloții vor concura doi câte doi, câștigătorul avansând în faza superioară a competiției.
  7. Basketball Autralia intenționează să vândă 70% din acțiunile pe care le deține în Women’s National Basketball League (WNBL), competiție a cărei valoare este estimată la o sumă între 30 și 35 de milioane de dolari. Prețul cerut pentru pachetul de acțiuni este de 20 de milioane de dolari.
  8. Big3, liga de baschet 3×3 al cărei cofondator este rapperul Ice Cube, a anunțat vânzarea primului loc, către o franciză din Los Angeles. Taxa de înscriere este de 10 milioane de dolari.
  9. Greg Maffei, directorul executiv al Liberty Media, a observat un interes tot mai crescut pentru MotoGP după anunțul preluării circuitului de către această companie, într-o tranzacție estimată la 4,53 miliarde de dolari.
#SUNTEMSPORT #sportsbiz #sportsbusinessacademy #sportsmarketing #sportsmanagement #managementsportiv #marketingsportiv
Articolul precedentSports Business Drops #58
Articolul următorSports Business Drops #60
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).